You see 4 cookies. They weigh 0.40 oz.
Ta strona używa Ciasteczka do przechowywania twoich danych o rejestracji i zalogowaniu lub ostatniej wizycie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 Głosów - 3.67 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Chronologia Rookgaardu (1997 - 2000)

Autor Wiadomość
Online Dark Gladir
Użytkownik roku 2017
*

Level: 43

Reputacja: 11

Nick: Dark Gladir
Poziom: 113
Profesja: Rookstayer
Świat: Peloria
Status: Aktywny gracz


Post: #1
Chronologia Rookgaardu (1997 - 2000)

[Obrazek: jLgxumM.gif] Chronologia Rookgaardu [Obrazek: jLgxumM.gif]

1997 - 2000




[Obrazek: Ksl6Qzk.gif]




Portal Dusz

W antycznych czasach Bogowie stworzyli wir, pozwalający duszom z zaświatów zstępować do królestwa Tibii. Wielu nikczemnych ludzi zyskało na sile, którą obracało przeciwko nowo przybyłym z portalu.

[Obrazek: KkMmrrE.png]
Pierwsza świątynia w Tibii - wersja 1.0

Bogowie spoglądali w smutku, na to, czym ich wielkie osiągnięcie się stało.
Nadszedł dzień, w którym Uman i Banor połączyli swe boskie siły i rozdzielili wir.
Jedna połowa powędrowała na wyspę Rookgaard, a druga do świątyni w Thais.

[Obrazek: 02Z6B9w.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 02Z6B9w.gif]

Od tego dnia, nowonarodzeni pojawiali się na bezpiecznej wyspie.
Tylko silni i przygotowani wojownicy mogli wyruszyć na główny kontynent.





28.10.1997 - Tibia 3.0 / 20.05.1998 - Tibia 4.0


Stworzenie wyspy Rookgaard

Dokładna data stworzenia wyspy Rookgaard (nie posiadała wtedy żadnej nazwy) nie jest znana, lecz wiadomo, że powstała po powiększeniu mapy Tibii ze 160 x 160 metrów kwadratowych (SQM) na 512 x 512. Zmiana ta nastąpiła w dniu 28.10.1997, wraz z aktualizacją wersji 3.0.


[Obrazek: ukAyYzU.png]
Okno powitalne wersji 3.0

System profesji, umiejętności, magii, depozytu i poczty, powstał w pierwszym kwartale roku 1998, więc prawdopodobnie jest to okres, w którym powstał Rookgaard.
Możliwe jest również, że wyspa została stworzona wraz z aktualizacją wersji 3.0 - co poniekąd tłumaczyłoby powiększenie mapy, lecz nie wykluczone, że odbyło się to podczas aktualizacji wersji 4.0 lub nieco wcześniej.


[Obrazek: jjsW2Xj.jpg]
Okno powitalne wersji 4.0


[Obrazek: 9oBlNad.png]
Wygląd niezamieszkałego Rookgaardu w roku 1997 lub 1998


[Obrazek: h9MCmdd.png]
Rookgaard na tle Tibii 4.0 (20.05.1998)



17.03.2000 - Tibia 5.2


Stworzenie miasta, NPC'ów, potworów, skał i podziemi

Jak wspomina Knightmare - twórca Rookgaardu, głównym powodem stworzenia wyspy, było bezkarne zabijanie nowicjuszy, przez postacie poboczne bardziej doświadczonych graczy.

[Obrazek: 3Wv3LPH.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: BgjtBzN.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: k1Cu95Y.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: mX2mZjI.gif]

Drugim powódem, był zachwiany system progresji uzbrojenia nowych postaci na głównym kontynencie. Niskopoziomowy gracz mógł bez trudu pozyskać bardzo dobre uzbrojenie, walające się po ziemi, lub otrzymać je w prezencie od wysokopoziomowych graczy, którzy nie mogli go sprzedać w sklepie. Z takim wyposarzeniem, potwory, które w zamyśle miały być dla niego wyzwaniem, mogły być lekceważone.


[Obrazek: pyzfgqg.gif] Etymologia [Obrazek: Iy2PkRe.gif]

"Rook" - odnosi się do angielskiego słowa "rookie" - oznaczającego rekrua, początkującego lub żółtodzioba.

"Gaard" - nawiązuje do słowa z szeregu języków skandynawskich i pragermańskich - "gard" - oznaczającego ogród, zagrodę, prymitywną chatę, gospodarstwo lub ląd.

[Obrazek: G0gmDk2.gif]

Bardziej prawdopodobnym powodem, dla którego człon "gaard" znalazł się w nazwie wyspy nowicjuszy, jest Isengard - jedna z fortec Gondoru w powieści J.R.R. Tolkien'a "Władca Pierścieni", której fanem był stworzyciel Rookgaardu.


[Obrazek: VHk4bLW.png]
Pierwsza mapa Rookgaardu po stworzeniu miasta


Historia odkrycia portalu dusz i wybudowania miasta

Po przemierzeniu niebezpiecznych mórz, ekspedycja dzielnych wojowników z Thaiańskiego
zakonu rycerzy Noodles'a, kierowana znakami od nadprzyrodzonych sił, odkryła portal dusz na odległej wyspie Rookgaard. Wkrótce po tym wybudowano bazę i akademię.
Król Tibianus zachęcił handlarzy z Thais (wtedy nie miało jeszcze żadnej nazwy), by przenieśli swój biznes na wyspę nowicjuszy.

[Obrazek: LJRWZEx.gif]



Spoiler: Data stworzenia miasta
Data stworzenia miasta została podana przez członka CipSoftu, nie ma jednak o tym wzmianki w archiwum tibia.com, ponieważ najstarszy zarchiwizowany news pochodzi z dnia 03.11.2000.

[Obrazek: 5B5beNe.png]
Spoiler: Mapa wspy i mieszkańcy
[Obrazek: VHk4bLW.png]

1. Cipfried [Obrazek: xtjie7K.gif]
Mnich, uczeń Quentin'a z Thais. Imię nawiązuje do "CIP" - twórców gry.

2. Obi [Obrazek: cLkQeBO.gif]
Kowal, płatnerz i handlarz narzędziami, kuzyn Sam'a z Thais.
Najbardziej chciwa osoba na Rookgaardzie. Bardzo nie lubi Hyacinth'a, ponieważ nie dzieli się z nim zyskiem ze sprzedaży mikstur.
Imię Obi najprawdopodobniej nawiązuje do sieci sklepów OBI, podobnie jak imiona niektórych przyszłych NPC na Rookgaardzie, którzy otrzymają imiona od nazw popularnych sklepów.


3. Seymour [Obrazek: 2qyRzHx.gif]
Nadzorca akademii oraz nauczyciel. Chce jak najszybciej awansować, by opuścić Rookgaard i pracować w zamku w Thais. Nie ma dobrej opinii.
Spoiler: Pierwotny wygląd akademii
Sala treningowa

By dostać się do sali treningowej na poziomie -3, należało kupić klucz #4600 od Seymour'a za 5 szt. zł., by otworzyć drzwi na poziomie -1, następnie zejść do poziomu -2, a tam teleportować się przez ścianę, by dojść do pomieszczenia, gdzie znajdowały się 4 dźwignie, otwierające poszczególne ścianki, za którymi zablokowane były 4 potwory - bug, wolf, troll i spider.

[Obrazek: RUFQRMT.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: LvLBeC5.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: QnHejaZ.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: rr5bveq.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: tyKxGV1.gif]


Nauka czarów

Przed udostępnieniem Rookgaardu graczom, w akademii uczono magii, lecz młodzież była niezdyscyplinowana i rzucała zaklęcia zmiany wyglądu na rówieśników, więc stwierdzono, że dopiero na głównym kontynencie będzie możliwa nauka czarów, zaczynając od zaklęcia na światło i leczenie.


[Obrazek: 1jU1NbC.png]

4. Amber [Obrazek: rIHcWuz.gif]
Piękna poszukiwaczka przygód. Przybyła na Rookgaard z własnej woli (przy użyciu tratwy), w odróżnieniu od niektórych innych mieszkańców.
Przez kilka miesięcy była więziona przez orków i nauczyła się ich języka, może przekazać nam tę wiedzę, byśmy mogli porozumieć się ze ślepym orkiem.


5. Willie [Obrazek: j3S1LPF.gif]
Farmer i kucharz. Nienawidzi Obi'ego, który chce przejąć od niego handel żywnością.

6. Dallheim [Obrazek: zKwrgGx.gif]
Strażnik miasta. Cieszy się dużym uznaniem wśród mieszkańców.
Na moście miejskim nie istniała wtedy blokada przejścia dla graczy z 1 poziomem.


7. Hyacinth [Obrazek: tRVDyah.gif]
Druid-alchemik, w tamtym okresie jedyny sprzedawca mikstur leczących (lifefluid). Przyjaciel Cipfried'a, mieszkał kiedyś w mieście (przed przybyciem graczy na wyspę).

8. Blind Orc [Obrazek: Fbbu6y1.gif]
Ślepy kowal i płatnerz, handluje uzbrojeniem. Nie zna języka ludzi.

[Obrazek: 93Prjmq.gif]
Porównanie map przed i po osiedleniu
Spoiler: Okno powitalne
[Obrazek: YNupENO.png]
Okno powitalne wersji 5.2
Spoiler: Okno tworzenia postaci
Tworzenie postaci nie odbywało się na stronie internetowej, lecz w grze.
Nie istniał podział na stroje męskie i żeńskie, a kolorystyka była ograniczona -
poszczególne części ubioru miały przypisane do siebie kolory.

[Obrazek: VRAbhVM.gif][Obrazek: M0DGelS.gif][Obrazek: ohNwtkS.gif][Obrazek: TwXLq35.gif][Obrazek: CCO4HGx.gif][Obrazek: u9VNfzp.gif][Obrazek: H0dY5VF.gif][Obrazek: Qj8tTYI.gif][Obrazek: 0f4jYM5.gif][Obrazek: yAnmZLm.gif][Obrazek: OdKAAMl.gif]

[Obrazek: 8rcH1l6.gif][Obrazek: SphYiOz.gif][Obrazek: Q6LKeUA.gif][Obrazek: RM7ZKA7.gif][Obrazek: OqgOrbJ.gif][Obrazek: KFN7Zzd.gif][Obrazek: 96Zjhyb.gif][Obrazek: Oql4e4E.gif][Obrazek: 57vPYDr.gif][Obrazek: rk9poFH.gif][Obrazek: 7h8UXbC.gif]

[Obrazek: v2yNJHg.gif][Obrazek: DVXQHRs.gif][Obrazek: PrKgSio.gif][Obrazek: iqgtDi5.gif][Obrazek: ATpiNzs.gif][Obrazek: QQ45ivo.gif][Obrazek: j7vuWFs.gif][Obrazek: 4FrydOr.gif][Obrazek: jnSfrtt.gif][Obrazek: E3WJc4Z.gif][Obrazek: L5j4fed.gif]

[Obrazek: ngHmcRa.gif][Obrazek: v0N3QTq.gif][Obrazek: 8qnytYl.gif][Obrazek: fcZoFEN.gif][Obrazek: rkxyWdo.gif][Obrazek: 9a24EJs.gif][Obrazek: Fvl2gjz.gif][Obrazek: oiLFQis.gif][Obrazek: G2HNk2m.gif][Obrazek: Fn8vF6M.gif][Obrazek: T5b7Xtw.gif]

[Obrazek: nzgQrkv.png]

W odróżnieniu od małej różnorodności kolorów postaci, jej nick nie był prawie w cale ograniczony. Długość nazwy nie mogła jednak przekraczać 30 znaków, na które składały się cyfry, umlauty, znaki interpunkcyjne i rzędy wielkich litery (jedna za drugą). Możliwe było też stworzenie nick'u składającego się z 1 litery lub cyfry.

[Obrazek: dFijW4v.png]

Przykład nick'u, który teoretycznie można było stworzyć:
..DR. RÖÖK - G'Ä'Ä'R'D, 2000..

Imiona z cyframi, przecinkami, rzędami wielkich liter (z wyjątkiem cyfr rzymskich - XVI) i wielkimi literami następującymi po małych (SpeedyR), zostały zmienione najprawdopodobniej podczas aktualizacji wersji 7.2 w grudniu 2003.

Nick'i z kropkami, apostrofami, myślnikami, umlautami i liczbami rzymskimi zostały nienaruszone, a niektóre z nich (apostrof i myślnik) nadal można było tworzyć nawet w późniejszych latach:

Tibia Favicon Mr. Kill
Tibia Favicon Rookguardian de'Bove
Tibia Favicon Dude-o
Tibia Favicon Kolskägg
Tibia Favicon Lulle XVI
Spoiler: Opis postaci bez profesji
Opis postaci bez profesji - "Grandmaster Newbie" (początkujący arcymistrz), zostanie zmieniony na "No Vocation" (brak profesji) w którejś aktualizacji między wersjami 6.1 i 6.9.

[Obrazek: 0ZGwbYg.png]
Spoiler: Okno gry i ekwipunek początkowy
[Obrazek: 9Y90WlR.png]



Ekwipunek początkowy

[Obrazek: vBcerq1.gif] club[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: EN0kXpZ.gif] bag[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: mnKfTiS.gif] torch[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: tHdc1pM.gif] red apple

[Obrazek: GCnUZT7.gif] jacket (postać męska)[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Rx8tWqO.gif] coat (postać żeńska)



Podstawowe dane postaci

[Obrazek: 9gsI3ok.png]

H - Health
M - Mana
C - Capacity
A - Ammunition


Skróty literowe w prawym, dolnym rogu ekranu wskazywały ilość życia, many, udźwigu i amunicji - włuczni i strzał (w panelu uzbrojenia nie było miejsca na strzały, więc trzymano je w plecaku). Postać na 1. poziomie była w stanie udźwignąć 350 uncji (oz.), czyli o 50 mniej, niż dzisiejsze.

[Obrazek: 7uF2bYU.png]



Pasek informacyjny

W lewym, dolnym rodu - pod oknem czatu, znajdował się pasek informacyjny, na którym wyświetlały się wszelkiego rodzaju informacje - o otrzymywanych obrażeniach, rekordzie graczy online, ostatniej wizycie w grze, itp.
Kolor paska był zależny od prywatnych ustawień systemu operacyjnego.

[Obrazek: XgWlUsK.png]

[Obrazek: 6GJ9L4L.png]

[Obrazek: dFijW4v.png]

[Obrazek: Ed9hDa7.png]

[Obrazek: 0mN0dqc.png]

[Obrazek: 7DrK0AX.png]

[Obrazek: Q2wyCsK.png]



Stan zdrowia innych graczy i potworów

Stan zdrowia innych graczy i potworów nie był widoczny w formie graficznej, jaką znamy dziś (pasek życia), lecz w formie tekstowej. Był podzielony na 7 stadiów.

[Obrazek: DlwAD85.png]

healthy - zdrowy

barely wounded - ledwo zraniony

lightly wounded - lekko zraniony

heavily wounded - ciężko zraniony

critical - stan krytyczny

nearly dead - prawie martwy

dead - martwy
(do ok. 2 sekund po smierci potwora/gracza był on nadal widoczny w oknie walki)



Opcje panelu bocznego

[Obrazek: OLB4in6.png] Ekwipunek[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: mZOFsJ4.png] Umiejętności[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: mAr76hr.png] Lista walki[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: HcuBLeX.png] Mapa

[Obrazek: VYRpoZW.gif]

[Obrazek: nr63eBe.png] Pełny atak[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: v46PG2X.png] Zbalansowany atak[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: OiALHqO.png] Defensywny atak

[Obrazek: R6wvS1W.png] Pogoń za przeciwnikiem[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: qhvrZPG.png] Walka w miejscu

[Obrazek: TvkRqpC.png] Opcja walki dystansowej pozwalała na automatyczne utrzymywanie odległości 2 metrów od przeciwnika. System ten nie działał poprawnie, ponieważ postać przystawała podczas każdego strzału, pozwalając potworowi na dobiegnięcie do gracza i zadanie mu ciosu. W przypadku używania łuku było to całkowicie bezużyteczne.



Okno czatu

[Obrazek: 1ylRGqz.png]

Możliwe było wtedy używanie znaków z alfabetu chińskiego, ponieważ część graczy w tamtym okresie pochodziła z Chin, a głównie Hong-Kong'u. Przykładem jest Tibia Favicon Bubble - pierwsza osoba z 100. i 200. poziomem w Tibii.

[Obrazek: ioPa65n.png]

Arial koloru czarnego był czcionką zwykłych wiadomości, widocznych w oknie czatu, które w oknie gry widniały w kolorze żółtym, czcionki Times New Roman.
Możliwe było ignorowanie graczy (max. 8) komendą "#I Nick" i usuwania ich z listy ignorowanych komendą "#U Nick".


Istniały 4 kolory tekstu, a każdy z nich odpowiadał czemu innemu:

Czarny - kolor zwykłych wiadomości odbieranych przez graczy w zasięgu wzroku.

Niebieski - wiadomości prywatne. Pomimo braku innych kanałów rozmów, niż ogólny, istniała możliwość komunikacji na odległość. Wystarczyło dopisać przed wysyłaną wiadomością nick odbiorcy z gwiazdkami po obu stronach *Fire Fox Fire* Feels bad man..., a ten, otrzymywał ją w kolorze niebieskim.

Nie trzeba było jednak za każdym razem wpisywać nick'u między gwiazdkami podczas pisania każdej wiadomości, ani nawet go wklejać (ctrl+c / ctr+v), ponieważ zostawał on na pasku wpisywania tekstu po wysłanej wiadomości.

Możliwe było też skrótowe wpisywanie nick'u graczy, do których chcieliśmy wysłać prywatną wiadomość, poprzez postawienie znaku tyldy (~) po części początkowej nick'u: *Fire~* Hi =], jednak gdy istniało 2 graczy o nazwie zaczynającej się w ten sam sposób, np. Fire Fox Fire i Fire Rookgaardian, musieliśmy przedłużyć skrót, do Fire F~.

Szary - broadcast. Czar ("exisa mas" niedostępny dla postaci bez profesji), pozwalający na wysłanie wiadomości, którą widział każdy gracz będący online. Wiadomości wysyłane z głównego kontynentu docierały również do graczy na Rookgaardzie.

Czerwony - kolor awansów, śmierci i broadcast'u Gamemaster'ów.


W późniejszym okresie dodane zostaną kolejne 2 kolory - różowy (czat gildyjny) i zielony (informacje na temat tego koloru są sprzeczne).
Spoiler: System questów
W początkowych wersjach Tibii, przedmioty questowe mogły być zbierane wielokrotnie przez tego samego gracza, i pojawiały się co najmniej 3 razy dziennie, podczas automatycznego czyszczenia mapy (podobnie jak poison arrow na minotaur hell dziś).

[Obrazek: DNTG1jW.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: RUFQRMT.gif]

Niektóre przedmioty questowe pojawiały się rzadziej, niż zwykłe, jak np. silver key #4601, który można było znaleźć po zresetowaniu mapy w ciele wilka, leżącego w miejscu dzisiejszego stołu obok chain armor questa (podobnie jak kocioł i urynę dziś).
Zresetowanie mapy występuje podczas większej aktualizacji, a w tamtym okresie były one częstsze, niż dziś, więc cenny klucz można było zdobyć raz na około kilka tygodni.

[Obrazek: Dyz4SwO.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: mtZQAmS.gif]

Wiele przedmiotów questowych, jak np. chain armor, pojawiało się na ziemi, a nie w skrzyni.

[Obrazek: TwbTscL.gif]

W pokoju niedźwiedzia nie było wtedy kraty, prowadzącej do podziemnego tunelu, więc gracze, którzy nie posiadali klucza, mogli być tam uwięzieni.

[Obrazek: fpFtxzp.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: e5TcST1.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: codSGpK.gif]

Ciało smoka można było wtedy przesuwać, a po x godzinach pojawiało się nowe, z którego znów można było zdobyć copper shield i legion helmet.

[Obrazek: oKfMJzv.png]
Zdjęcie przedstawia pierwsze ciało smoka przyciągnięte do miasta przez graczy Ian McFinnley i Narandra Greenhill. Zostało wykonane około tygodnia po stworzeniu miasta.
Spoiler: System handlu
Nie istniał wtedy bezpieczny system wymiany przedmiotów, dlatego każda transakcja niosła ze sobą ryzyko kradzieży, co było częstą praktyką wśród niskopoziomowych graczy.

[Obrazek: 4uCZ39k.jpg]
Spoiler: System respawnu
W tamtym okresie (i przez kilka kolejnych lat) istniał tzw. podwójny respawn, który polegał na pojawianiu się kolejnego potwora, gdy poprzedni - odciągnięty przez gracza - odbiegł od miejsca swojego narodzenia.

Gdy w pobliżu potwora nie było żadnego gracza, przestawał się poruszać, więc potwory przyciągnięte pod drabinę/schody zostawały tam na stałe, aż ktoś odepchnął jednego z nich i odbiegł, odciągając resztę od wejścia.

Było to uciążliwe, ponieważ każde zejście na minotaur hell, bez wybicia potworów, skutkowało stopniowym nagromadzaniem się ich. W pewnym momencie quest stawał się niewykonalny dla niskopoziomowych graczy.

[Obrazek: MiZGmUA.png]

Siła ciosów graczy zależała od pkt. ataku broni oraz pkt. umiejętności, co sprawiało, że walka z minotaurem trwała bardzo długo, nawet dla zaprawionych rookerów.

System obrażeń działał w ten sposób aż do roku 2007, gdy zaczęto uwzględniać również poziom postaci, co kilkakrotnie przyśpieszyło zabijanie potworów.
Spoiler: System używania liny i pułapki
W roku 2000 nie istniała blokada wciągania potworów na wyższe piętra, co umożliwiało tworzenie pułapek, w których atakowało nas np. 20 minotaurów i 80 orków (dzięki podwojnemu respawnowi).

[Obrazek: khgQ2nv.gif]

Potwory nie potrafiły poruszać się po ukosie, nie znikały również przyciągnięte z najodleglejszych części mapy w poziomie, przez co możliwe było np. wyciągnięcie 8 rotwormów z jaskini i eskortowaniu ich pod most miejski.

[Obrazek: C66ZjF6.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: SQUaAwq.gif]

Kolejnym potencjalnym niebezpieczeństwem był słaby system wchodzenia po linie.
W sytuacji, gdy gracz zszedł do dziury i został otoczony potworami, nie mógł się wydostać, ponieważ stał na "rope spot" (kratka na której używamy liny), a w tamtym czasie, by użyć na nim liny, nie mógł być on przykryty żadnym przedmiotem, ani graczem.

[Obrazek: bJmqPmz.gif]

Gdy ktoś stworzył taką pułapkę, była również możliwość zejścia kolejnego gracza (pomocnika trapera) na miejsce gracza trapowanego, by ten nie mógł się leczyć.
Gracz trapujący, który schodził do dziury, pojawiał się na "wierzchu" trapowanego, przez co ofiara, chcąc się uleczyć, wylewała miksturę na ziemię (nie istniał system używania mikstur ani przedmiotów za pomocą hotkey'ów).

[Obrazek: oCQtcWn.gif] = [Obrazek: bJmqPmz.gif][Obrazek: bJmqPmz.gif][Obrazek: bJmqPmz.gif][Obrazek: bJmqPmz.gif][Obrazek: bJmqPmz.gif][Obrazek: bJmqPmz.gif][Obrazek: bJmqPmz.gif][Obrazek: bJmqPmz.gif]

Trzeba zaznaczyć, że nawet gdyby ofiara mogła się leczyć, to nie zdałoby się to na wiele, ponieważ mikstury leczące (lifefluid (pisane łącznie)) używane do roku 2008, leczyły jedynie 10-60 pkt. życia i kosztowały 55 szt. zł. (po sprzedaniu fiolki), czyli były niemalże ośmiokrotnie mniej wydajne od dzisiejszych mikstur, które kosztują 15 szt. zł. i dodają 60-90 pkt. życia.

[Obrazek: 3Wv3LPH.gif]

Po śmierci ofiary, osoba stojąca na tym samym miejscu, musiała być wyciągnięta liną przez innego gracza, stojącego na wyższym piętrze, inaczej również była w tarapatach. W sytuacji użycia liny do wyciągnięcia kogoś/czegoś z niższego piętra, rope spot mógł być zakryty graczem/przedmiotem i nie stwarzało to problemu.

[Obrazek: B8raDot.gif]

Na głównym kontynencie nazywano ten rodzaj pułapki "UH trap" - od nazwy runy Ultimate Healing, którą ofiary bezskutecznie próbowały się leczyć. Zostawały im jednak czary leczące i magiczna lina, w odróżnieniu od mieszkańców Rookgaardu.

[Obrazek: ksoiHXi.jpg]
Przykład "UH trap'a" wykonanego na głównym kontynencie
Spoiler: Film z rozgrywki
Ruch postaci odbywał się bez animacji, w odróżnieniu od niektórych potworów.
Potwory, które posiadały animację, nigdy nie stały w bezruchu, nawet gdy zostały zablokowane.


Film został nagrany na głównym kontynencie
Spoiler: Zapożyczone grafiki
Duża część grafik, używanych od wersji 1.0 - 5.9, była "zapożyczona" z gry Ultima VI: The False Prophet (1990).

Niektóre z "zapożyczonych" grafik:

[Obrazek: jIWa2yv.gif] chain helmet[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: hRtpEyG.gif] wooden shield[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: ZpUdXuw.gif] leather boots

[Obrazek: RUFQRMT.gif] silver key[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: EN0kXpZ.gif] bag[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Iy2PkRe.gif] book[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Sgh1Z9M.gif] vial

[Obrazek: NHwnTaZ.gif] meat[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: AKW3jv8.gif] bread[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: IjvzcY1.gif] draw well

[Obrazek: EeRUQ1r.png]
Okno gry Ultima VI



Film z rozgrywki Ultima VI
Spoiler: Okno edycji zwoju
W tamtym okresie data edycji i nick edytującego nie były widoczne na zwojach.
Zostało to zmienione w roku 2006, lecz na zwojach edytowanych przed tą aktualizacją nadal nie widnieje nick, ani data. Można je uznać za rzadki przedmiot.

[Obrazek: V3zAh3r.png]
Spoiler: Potwory
[Obrazek: TEE0YWR.gif] deer[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: rD41XjC.gif] rat[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: UMxfOpN.gif] snake[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: tyKxGV1.gif] spider

[Obrazek: QnHejaZ.gif] wolf[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: rr5bveq.gif] troll[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 0qg32A3.gif] poison spider[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 2ME17K2.gif] skeleton

[Obrazek: TwbTscL.gif] bear[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: OREWfQr.gif] orc[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: khgQ2nv.gif] rotworm

Spoiler: millennium bug
Pierwotna nazwa robaka (bug), to millenium bug [Obrazek: LvLBeC5.gif]
Wzięła się ona od nazwy słynnego błędu zegarów komputerowych, który wystąpił w dniu 01.01.2000.

Wikipedia:
Problem roku 2000, Y2K (z ang. year 2 kilo bug), pluskwa milenijna (z ang. millenium bug) – potencjalnie katastroficzne skutki, jakie miał z nastaniem roku 2000 wywołać przyjęty kilkadziesiąt lat wcześniej sposób zapisu daty w programach komputerowych.

[Obrazek: F3R6YhX.png]

Robaka wprowadzono go do gry w roku 2000, prawdopodobnie wraz z wprowadzeniem wyspy nowicjuszy lub niedługo po tym - jak wspomina jeden ze starszych graczy.
Jakiś czas później, nazwa potwora została zmieniona na tę, którą znamy dziś.
Spoiler: minotaur
Siła cyklop'ów [Obrazek: riV5zGN.gif], które miały zamieszkiwać Rookgaard, została zwiększona przed stworzeniem miasta, przez co zastąpiono je minotaurami [Obrazek: SvOAo4i.gif].

[Obrazek: vlggWzq.png]
Zdjęcie zostało wykonane na głównym kontynencie.
Spoiler: orc spearman
Orc'a spearman'a [Obrazek: r5iFOLz.gif] można było wtedy spotkać w okolicy orc hell.

[Obrazek: Css7wro.jpg]
Spoiler: ghoul (niedostępny)
Ghoul [Obrazek: LHStxGV.gif] przed aktualizacją wersji 7.0 posiadał czar, pozwalający na znikanie z okna gry, jednak nadal był on zauważalny na liście walki.

[Obrazek: zOf9OqK.png]
Zdjęcie zostało wykonane na głównym kontynencie.

W późniejszych latach, jego zaklęcie niewidzialności dało początek nieprawdziwej pogłosce, o całkowitym jego znikaniu zza zamurowanej ściany komnaty questowej.

[Obrazek: 9KwuBDY.jpg]
Zdjęcie przedstawia wygląd komnaty questowej z wersji 6.0 lub nowszej. Nie istnieją dostępne zdjęcia tego miejsca z wcześniejszych wersji, gdy potwór posiadał pierwotny wygląd.

Podczas jego zamurowywania poległo wielu śmiałków, jednak najbardziej zasłużonymi, którzy najprawdopodobniej tego dokonali, byli Urbat Afgars, Kendram Benson i Polgan Bonecrusher, których groby prowadzą do podziemi z ghoul'em.

[Obrazek: tnbwiH8.gif][Obrazek: tnbwiH8.gif][Obrazek: tnbwiH8.gif]
[Obrazek: L9TfxEw.gif][Obrazek: L9TfxEw.gif][Obrazek: L9TfxEw.gif]
[Obrazek: L9TfxEw.gif][Obrazek: L9TfxEw.gif][Obrazek: L9TfxEw.gif]

Jest możliwe, że Polgan Bonecrusher był krewnym 4 strażniczek Carlin, które noszą to samo nazwisko. Ich imiona to: Bunny Bonecrusher, Busty Bonecrusher, Bambi Bonecrusher i Blossom Bonecrusher.

Gracz: Bonecrusher.
Blossom Bonecrusher: Rodzina Bonecrusher służy armii Carlin od pokoleń.

Jeśli Polgan był z nimi spokrewniony, to prawdopodobnie również należał armii, ale nie carlińskiej, ponieważ miasto to powstało dopiero po jego śmierci.
Tak jak większość wojowników przybyłych na Rookgaard, był on zapewne członkiem thaiańskiego zakonu rycerzy Noodles'a.
Spoiler: minotaur mage (niedostępny)
Minotaur mage [Obrazek: QtwFJLS.gif] zamknął się w swojej komnacie. NPC Avar Tar twierdzi, że mag nie chce z niej wyjść, ponieważ się go boi.

Avar Tar: Słyszałem, że po tych wszystkich latach, minotaur mag nie chce wyjść ze swej komnaty, bo nadal się mnie boi.

Z raportu minotaura dowodzącego bazą, możemy dowiedzieć się więcej o aktywnościach minotaurów na Rookgaardzie:

[Obrazek: XEe6tYt.gif]

Mistyczny portal pozostaje niestabilny, więc posiłki z Mintwallin rzadko tu przybywają.
Królewski mag zaimponował prymitywnym, lokalnym orkom,
i możemy ich używać jako niewolników.
Trolle natychmiast się poddały i mogą być przydatne do mniej istotnych zadań.

[Obrazek: OREWfQr.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: rr5bveq.gif]

Baza ludzi musi być zniszczona, od kiedy coraz więcej ich tam przybywa.
Nie są silni, ale ich liczebność może sprawić problemy.
Nawet oni mogą pokrzyżować nam plany, jeśli będą ciągle odżywać w tym mistycznym wirze.
Musimy najpierw pomyśleć jak go zniszczyć.

[Obrazek: 02Z6B9w.gif]

Mag zamknął się w swojej komnacie i nie chce, by mu przeszkadzano.
Powierzył mi dowodzenie w bazie.


[Obrazek: BZ3vVF6.png]
Spoiler: Uzbrojenie
Hełmy

[Obrazek: 0JKtHc7.gif] leather helmet[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: XuuekMo.gif] studded helmet[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: jIWa2yv.gif] chain helmet

[Obrazek: 5C9FHTz.gif] brass helmet[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: J0XozJ4.gif] viking helmet[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: codSGpK.gif] legion helmet


Amulety

[Obrazek: 9NRkM1z.gif] bronze amulet [Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: edrJGVd.gif] silver amulet


Pancerze

[Obrazek: M3zbwBk.gif] jacket[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: NrbdAek.gif] coat[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: C8l7G4V.gif] leather armor

[Obrazek: C7vrrHA.gif] studded armor[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: mtZQAmS.gif] chain armor

Spoiler: brass armor

Istnieje wiele plotek o brass armorze [Obrazek: VLc3Nvc.gif], który przez krótki okres po wprowadzeniu Rookgaardu, miał być możliwy do zdobycia z minotaura. Źródłem tej pogłoski byli niektórzy starzy gracze, którzy nie sprecyzowali, w jakim okresie takowe przedmioty można było zdobyć z danego potwora (a był to okres przed istnienem Rookgaardu) lub stare strony internetowe, na których owa zbroja widniała w łupie z minotaura.

[Obrazek: g533VQy.png]

Podsycał tę ciekawostkę fakt, że Obi (przez b. wiele lat) oferował kupno brass armor'u za 150 szt. złota.

[Obrazek: OnuThwP.png]

Możliwość sprzedaży zbroi Obi'emu, była najprawdopodobniej częścią mitu o minotaurze magu, sugerującą, że da się wejść do jego komnaty. W późniejszych latach (do roku 2008 lub później), kupno brass armor'u oferowała wnuczka Obi'ego - Dixi.

[Obrazek: QtwFJLS.gif]

Jak można się dowiedzieć od wielu starych graczy - informacja ta, została znadinterpretowana, ponieważ niektóre przedmioty, możliwe do zdobycia z potworów w roku 1998, nie były już zdobywalne w roku 2000.
Zmiany w łupie potworów Rookgaardu potwierdza to również jego twórca - Knightmare, który podczas tworzenia wyspy nowicjuszy, usunął niektóre przedmioty, poprzednio (na głównym kontynencie) dostępne ze słabych potworów. Innym przykładem oprócz minotaura, jest rotworm - kiedyś możliwe było znalezienie w jego ciele morning star'a.

[Obrazek: KJ68x3T.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: SvOAo4i.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: V87TEPb.gif]

Przed istnienem wyspy nowicjuszy, można było złupić z ciała minotaura jeszcze 2 inne przedmioty - morning star i battle shield.

[Obrazek: yiHoQNb.png]

[Obrazek: f0XKLOk.png]
Morning star (z niem. Morgenstern)


Nogawice

[Obrazek: elFJP5X.gif] leather legs[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: xcpACb4.gif] studded legs


Buty

[Obrazek: ZpUdXuw.gif] leather boots


Tarcze

[Obrazek: hRtpEyG.gif] wooden shield[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 9uzvCuE.gif] studded shield[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: HvYcfqd.gif] brass shield

[Obrazek: MjTWVxw.gif] plate shield[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: fpFtxzp.gif] copper shield

Spoiler: brass shield
Czerwony lew na żółtym tle brass shield'a [Obrazek: HvYcfqd.gif] jest wzorowany na herbie któregoś z państw, lecz nie można stwierdzić którego, ponieważ motyw ten występował na godłach wielu regionów na przestrzeni wieków.

[Obrazek: Z1l6Ch6.gif]
Spoiler: plate shield
Pierwotny wygląd plate shield'a [Obrazek: MjTWVxw.gif] był wzorowany na tarczy rzymskiej z okresu starożytności. Nie była ona jednak płytowa (plate), lecz drewniana.

[Obrazek: 1wkeKLV.png]

Miecze

[Obrazek: MAhCswa.gif] combat knife[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: hhJ9cmp.gif] dagger[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: h92GwAH.gif] rapier[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: wTwbMOl.gif] short sword

[Obrazek: ZIm0lNX.gif] machete[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: JqcwTnc.gif] sabre[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 9mJdSP0.gif] sword[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: buHa1hN.gif] katana


Obuchy

[Obrazek: vBcerq1.gif] club[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: ns1j1Tx.gif] scythe[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: FuXhaKq.gif] mace


Topory

[Obrazek: QrP8xDC.gif] scikle[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: vVGD6p7.gif] hand axe[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: JdbMgz3.gif] axe[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: VrFID03.gif] hatchet


Bronie dystansowe

[Obrazek: rTzvID2.gif] bow[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: P5LoqLV.gif] arrow[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: hy0NUJv.gif] poison arrow

[Obrazek: bEXnPmD.gif] spear (atak 30)[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: CPRFgrI.gif] small stone

Stworzono podział na Gamemaster'ów [Obrazek: cmp1CgN.gif] Rookgaardu i Mainlandu
(ponieważ nie mieli możliwości teleportacji)

Spoiler: Gamemasterzy Rookgaardu
Oprócz standardowego - niebieskiego stroju mistrza gry, istniał też rzadziej używany - czerwony. Członkowie CIP nosili zwykłe stroje, dostępne dla graczy ("CIP" zyskał 2 człon - "soft" dopiero po wprowadzeniu płatnych kont w roku 2001).

[Obrazek: cmp1CgN.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: RqPnXpi.gif]

Pierwsi GM'owie Rookgaardu:
Algol[Obrazek: gbufQQT.gif]Arwen[Obrazek: gbufQQT.gif]Caldera[Obrazek: gbufQQT.gif]Ender Speaker for the Dead

Helios[Obrazek: gbufQQT.gif]ImaNewbie[Obrazek: gbufQQT.gif]Kahl[Obrazek: gbufQQT.gif]Rimun[Obrazek: gbufQQT.gif]Schneff

Selrahc[Obrazek: gbufQQT.gif]Seymour[Obrazek: gbufQQT.gif]Taib[Obrazek: gbufQQT.gif]Undine

[Obrazek: ooYTcCz.png]
Przyszły GM - Ender Speaker for the Dead przed wprowadzeniem Rookgaardu.

Spoiler: Zdjęcie newsa
[Obrazek: Dkfg5v0.png]
News pochodzi z forum tibia.de, które moderowali między innymi GM'owie i pracownicy CIP (Knightmare).

08.05.2000
Rozważane było stworzenie wersji demo ("Tibia II") dla nowych graczy, która oferowałaby jedynie wyspę nowicjuszy
Spoiler: Zdjęcie newsa
[Obrazek: HafuC5n.png]
News pochodzi z forum tibia.de, które moderowali między innymi GM'owie i pracownicy CIP (Knightmare)

??.??.2000
Spoiler: Zmiana wyglądu świątyni
[Obrazek: N7FoH2J.png]

03.11.2000 - Tibia 6.0
- serwer Tibii został przeniesiony z uniwersytetu w Passau na platformę Gamez.de
- zmieniono wygląd strony internetowej
- uniemożliwiono korzystanie z wielu klientów jednocześnie
- zwiększono maksymalną ilość ignorowanych graczy z ośmiu do dowolnej
- stworzono nowe grafiki potworów, uzbrojenia, przedmiotów codziennego użytku, skał, podziemnych ścian, innych stałych obiektów (twórczości Mantus'a) i roślin (twórczości King Crimson'a)
- dodano studded shield [Obrazek: 9uzvCuE.gif] quest

Spoiler: Zmiany graficzne lokacji
Pokoje wyboru profesji przed istnieniem wyroczni
[Obrazek: 22xhnXQ.gif] Paladin[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: qbHJpcl.gif] Knight[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: YKj1ZBJ.gif] Druid[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: ff4VHkD.gif] Sorcerer

[Obrazek: KTZgvZs.png]


Świątynia

[Obrazek: BkKwEUU.png]


Pokój wymian

[Obrazek: FUds1zw.png]
Czarodziej, widoczny na prawym zdjęciu, to jeden z twórców gry.
Posiadanie profesji na Rookgaardzie nie było możliwe dla zwykłych graczy.



Minotaur Hell

[Obrazek: jxylYrp.png]
Carlin sword [Obrazek: HaXjupX.gif] zostanie wprowadzony do gry dopiero po stworzeniu miasta Carlin w roku 2001.
Spoiler: Zmiany graficzne panelu statystyk
[Obrazek: 8qlr7Z7.png]
Spoiler: Zmiany graficzne potworów
[Obrazek: TEE0YWR.gif][Obrazek: UAucFzJ.gif] deer[Obrazek: QnHejaZ.gif][Obrazek: QnHejaZ.gif][Obrazek: 92LKUFV.gif] wolf[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: rr5bveq.gif][Obrazek: EeLXrZk.gif] troll[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: tyKxGV1.gif][Obrazek: gPGY3Wq.gif] spider
[Obrazek: 0qg32A3.gif][Obrazek: PuNL4FF.gif] poison spider[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 2ME17K2.gif][Obrazek: EZAf1lj.gif] skeleton[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: TwbTscL.gif][Obrazek: AKLwRx9.gif] bear[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: LHStxGV.gif][Obrazek: Yn9sqJe.gif] ghoul

[Obrazek: e5TcST1.gif][Obrazek: fKJhD44.gif] dead dragon
Spoiler: Zmiany graficzne roślin
Drzewa

[Obrazek: AG2nQk3.gif][Obrazek: 5PaL2vn.gif] plum tree[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: h7rApWc.gif][Obrazek: W85WTQ5.gif] fir tree[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: JMYm24Q.gif][Obrazek: qWzwzOu.gif] willow tree


Krzewy
[Obrazek: LMDhrv4.gif][Obrazek: gJ4NUAE.gif] indoor plant[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 7sZU4Yc.gif][Obrazek: Lupxy8n.gif] small fir tree[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: HGQbrVB.gif][Obrazek: 12l8Z5W.gif] bush

Krzak jagodowy [Obrazek: CXqC1r2.gif] zostanie stworzony w roku 2002 lub 2003.


Rośliny bagienne
Rośliny bagienne nie posiadały wtedy poszczególnych nazw, każda nazywała się "swamp plant".

[Obrazek: kKEsoUo.gif][Obrazek: itNDVJl.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: RJE0zvq.gif][Obrazek: 8aUSC9k.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 9uuOQ8i.gif][Obrazek: cFxc1mC.gif]

[Obrazek: XAgUFju.gif][Obrazek: 0iosHwm.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: bvFjNTK.gif][Obrazek: CKfarbX.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: BPmsocy.gif][Obrazek: 30v3UWB.gif]

[Obrazek: mxfoz2C.gif][Obrazek: xw7BLwZ.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: bYrjv2O.gif][Obrazek: NlpQ2uV.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: o9eFkzn.gif][Obrazek: oa7CuEz.gif]


Kwiaty

[Obrazek: iwFodka.gif][Obrazek: W5nA81E.gif] moon flower [Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: FA5Dg9q.gif][Obrazek: pKui6tw.gif] heaven blossom


Nowe rośliny

[Obrazek: LQYNEeC.gif] banana palm[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: T5AUUVa.gif] yellow maple[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: UpJav8a.gif] dwarf tree

[Obrazek: cPn9RGb.gif] poplar[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: AEwcnHB.gif] beech[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: H4yAmE5.gif] sycamore[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 8hrld1J.gif] pear tree

[Obrazek: ueIjEP9.gif] white flower [Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: zH8a7CH.gif] shadow plant[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 4npIvfu.gif] branch
Spoiler: Zmiany graficzne skał
Skały
Większość skał i kamieni prawdopodobnie nie posiadała poszczególnych nazw.

[Obrazek: MJqZXCJ.gif][Obrazek: mvTquzD.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: zHkTYmV.gif][Obrazek: EZg7i5C.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 8fHnBD0.gif][Obrazek: tDxoyZr.gif]


Kamienie

[Obrazek: TvoSj8t.gif][Obrazek: 9gocoTJ.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: gQLVtb2.gif][Obrazek: ZjBmSRJ.gif]

[Obrazek: qRtrIu1.gif][Obrazek: qDL6Ap0.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: iLD9vf5.gif][Obrazek: ox5ZZt2.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: RdqBE54.gif][Obrazek: l3lsnjk.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Ydox2gk.gif][Obrazek: P7QDvDQ.gif]


Nowe skały

[Obrazek: H2XpueR.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: F9SGlXa.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: HEJRDfA.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: s6hDbUf.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 22xhnXQ.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: lokjIxR.gif]
Spoiler: Zmiany graficzne przedmiotów
Hełmy

[Obrazek: 0JKtHc7.gif][Obrazek: eCCdNIC.gif] leather helmet [Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: jIWa2yv.gif][Obrazek: pfmwVhE.gif] chain helmet[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: J0XozJ4.gif][Obrazek: SqWYpLy.gif] viking helmet


Pancerze

[Obrazek: M3zbwBk.gif][Obrazek: dlQQQ5Y.gif] jacket[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: NrbdAek.gif][Obrazek: Cik5Ozb.gif] coat[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: C8l7G4V.gif][Obrazek: KL6sAVn.gif] leather armor[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: mtZQAmS.gif][Obrazek: BLph40d.gif] chain armor


Nogawice

[Obrazek: elFJP5X.gif][Obrazek: nRh1QGF.gif] leather legs


Buty

[Obrazek: ZpUdXuw.gif][Obrazek: zxqsrTU.gif] leather boots


Tarcze

[Obrazek: hRtpEyG.gif][Obrazek: Kx5Kv4W.gif] wooden shield[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: MjTWVxw.gif][Obrazek: zQzTMUW.gif] plate shield


Miecze

[Obrazek: h92GwAH.gif][Obrazek: zoO30LS.gif] rapier[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: JqcwTnc.gif][Obrazek: mwEfaz6.gif] sabre


Obuchy

[Obrazek: vBcerq1.gif][Obrazek: Oymqepu.gif] club[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: ns1j1Tx.gif][Obrazek: l1QvGCG.gif] scythe[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: FuXhaKq.gif][Obrazek: 7KnTwRy.gif] mace


Topory

[Obrazek: JdbMgz3.gif][Obrazek: iYllBS0.gif] axe[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: VrFID03.gif][Obrazek: xm35SiF.gif] hatchet


Bronie dystansowe

[Obrazek: rTzvID2.gif][Obrazek: UQMXCEg.gif] bow[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: P5LoqLV.gif][Obrazek: YTcjwC6.gif] arrow[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: hy0NUJv.gif][Obrazek: CdfkhRC.gif] poison arrow


Narzędzia i przedmioty codziennego użytku

[Obrazek: C66ZjF6.gif][Obrazek: SWGn3n7.gif] rope[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: z1Jb9MP.gif][Obrazek: ubQlHp5.gif] shovel[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: CH3HHeP.gif][Obrazek: fQX9gE9.gif] fishing rod[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: RUFQRMT.gif][Obrazek: X9aE4Nr.gif] silver key

[Obrazek: XEe6tYt.gif][Obrazek: aT8ffFs.gif] book[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Iy2PkRe.gif][Obrazek: cZQAnqD.gif] Amber's notebook[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: WPm1UGD.gif][Obrazek: AYglrfG.gif] gold coins


Jedzenie

[Obrazek: tslBoqQ.gif][Obrazek: cJRCdMl.gif] ham[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: NHwnTaZ.gif][Obrazek: sptwV8K.gif] meat[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: ZK7gPnL.gif][Obrazek: bwhfXFK.gif] fish

[Obrazek: rmGHFbI.gif][Obrazek: MjxRQMX.gif] cheese[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: AKW3jv8.gif][Obrazek: sms0or3.gif] bread[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: tHdc1pM.gif][Obrazek: u3srePC.gif] red apple


Pojemniki

[Obrazek: EN0kXpZ.gif][Obrazek: 9ozplfy.gif] bag[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Xfvo3db.gif][Obrazek: Bmy8AfM.gif] backpack[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: VtvBOPa.gif][Obrazek: Kk1kFrm.gif] box

[Obrazek: 4nCQQby.gif][Obrazek: FwkHVOg.gif] crate[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Dyz4SwO.gif][Obrazek: Q8T7zHV.gif] chest[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Y8rMyEh.gif][Obrazek: mfHlL4Y.gif] barrel[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: j062sJg.gif][Obrazek: GG5Bhgb.gif] drawer

[Obrazek: Sgh1Z9M.gif][Obrazek: 67WGHK8.gif] vial[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: FQMZ6Df.gif][Obrazek: 1rKGLs5.gif] pot[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: qB8tcQi.gif][Obrazek: KOQO3QD.gif] amphora[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: a9XbGiY.gif][Obrazek: rB8pD4Z.gif] trough


Nowe jedzenie

[Obrazek: kbbHsqf.gif] banana
Spoiler: Zmiany graficzne innych obiektów
Meble
[Obrazek: ssY8O8M.gif][Obrazek: kgNCclI.gif] bookcase[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: EHABN3p.gif] [Obrazek: QRCTgvs.gif] dustbin[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Yh8VXeL.gif][Obrazek: ZpSyigY.gif] bed

[Obrazek: wD4SeX2.gif][Obrazek: rALKUcH.gif] chair[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: eGNCqcd.gif][Obrazek: 2fWX6rO.gif] small table[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: J0latuS.gif][Obrazek: FTI5zjf.gif] cask


Narzędzia
[Obrazek: q8AvICm.gif][Obrazek: ggpdWCb.gif] oven[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: bu7DHfl.gif][Obrazek: SrOyCru.gif] anvil[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: IjvzcY1.gif][Obrazek: 0I5VSr0.gif] draw well


Inne obiekty

[Obrazek: Ak715Ji.png][Obrazek: pBZGDqq.gif] marble pillar[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: ypMZkyD.gif] [Obrazek: vykBHpV.gif] street lamp

[Obrazek: jLgxumM.gif][Obrazek: qbHJpcl.gif] knight statue[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 2qjsPrB.gif][Obrazek: jGqKSj9.gif] sign[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Yx6MTYU.gif][Obrazek: X8qYuPA.gif] sewer gate

[Obrazek: PlWmOOt.gif][Obrazek: 2k3uqRi.gif]coal basin[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: X2wINs2.gif][Obrazek: ff4VHkD.gif] fire[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: T9InuuD.gif][Obrazek: dahTuTJ.gif] poison gas
Spoiler: Nowe okno powitalne
[Obrazek: RgSYkrs.png]
Spoiler: Nowy wygląd strony internetowej (wtedy tibia.org)
[Obrazek: WFSxYEt.png]

??.??.2000 - Tibia 6.0+
Spoiler: W wyniku błędu, przedmioty z głównego kontynentu zostają przenoszone na Rookgaard
Podczas resetów serwera (które były wynikiem zawieszenia się gry (crash)), postacie, które wyszły na główny kontynent po zapisie serwera i przed crash'em, powracały na Rookgaard. Co dziwne - ich uzbrojenie nie ulegało zresetowaniu do poprzedniego zapisu.

[Obrazek: JFSQUn9.png]

Istniał poboczny zapis postaci (przykładowo co godzinę), który występował dopiero po wylogowaniu postaci - do czego zachęcali twórcy gry. Możliwe, że zbierał on jedynie informacje o przedmiotach graczy, by zapobiec ich utracie podczas częstych zawieszeń serwera.

[Obrazek: veeJGzR.png]


Przykład:

10:00 - główny zapis serwera (zapis lokacji gracza, umiejętności i przedmiotów), gracz jest na Rookgaardzie

10:15 - gracz wychodzi na główny kontynent i zakłada knight armor

11:00 - poboczny zapis przedmiotów - nowe dane zastępują stare z głównego zapisu, gdy gracz miał na sobie uzbrojenie z Rookgaardu

11:15 - zawieszenie się serwera

11:30 - serwer powraca do stanu z ostatniego głównego zapisu (10:00) i ostatniego pobocznego zapisu przedmiotów (11:00), gracz z knight armor'em pojawia się na Rookgaardzie


Wszystkie zdjęcia z nielegalnie zdobytymi przedmiotami zostały wykonane na wersji 6.0 lub nowszej, więc prawdopodobnie błąd pojawił się podczas dużego update'u tej wersji lub przyszłych.

Posiadanie nielegalnych przedmiotów groziło w najgorszym przypadku utratą konta, dlatego było to owiane dużą tajemnicą.

[Obrazek: wg1ehij.gif]
Gamemaster odbierający nielegalnie zdobyty scimitar


Niektóre z przeniesionych przedmiotów:

[Obrazek: T6aBYMd.gif] fire sword[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: VeyFd53.gif] spike sword[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: tCXLE68.gif]scimitar[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Z8jnw0d.gif] double axe

[Obrazek: glTyXbQ.gif] guardian shield[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 3v8t7r6.gif] dark helmet[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Y5ikBDp.gif] knight armor[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: epUJByk.gif] knight legs

[Obrazek: B8raDot.gif] ultimate healing rune[Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: y93ilzh.gif] heavy magic missle rune

[Obrazek: twaAYnE.jpg]

11.11.2000
- zwiększono limit graczy online do 300
- wprowadzono zmienną szybkość respawnu potworów, zależną od ilości graczy online

19.11.2000
Osiągnięto rekord 300 graczy online

22.11.2000
Zaktualizowano zasady obowiązujące w grze

26.11.2000
Wprowadzono system głosowania w ankietach

??.11.2000
Serwer Tibii został przeniesiony z platformy Gamez.de na platformę Gameloft.com

01.12.2000
Spoiler: Wprowadzeno "Lag-o-meter" (pomiar lagów na stronie głównej)
[Obrazek: cWFTBBR.png]




Ciąg dalszy w drugim poście.

(Edytowany o 03:52:47, dnia 28-01-2018 przez Dark Gladir).
28-12-2017 16:23:28
Chcę to polubić Odpowiedz cytując ten post
[-] 5 użytkowników lubi ten post:
Bogus (12-28-2017), Endriu Welc (01-03-2018), FFF (12-28-2017), MDN' (02-14-2018), Nalia (12-28-2017)
[-] 5 użytkowników lubi ten post:
Bogus (12-28-2017), Endriu Welc (01-03-2018), FFF (12-28-2017), MDN' (02-14-2018), Nalia (12-28-2017)
[-] 5 użytkowników lubi ten post:
Bogus (12-28-2017), Endriu Welc (01-03-2018), FFF (12-28-2017), MDN' (02-14-2018), Nalia (12-28-2017)
 
Online Miss Susan
Bądź moim sponsorem
*


Poziom: 25+
Profesja: Modelka
Świat: Kanada
Status: Wolna
RE: Miss Susan poleca!
|


Dzisiaj 13:29:20
Online Dark Gladir
Użytkownik roku 2017
*

Level: 43

Reputacja: 11

Nick: Dark Gladir
Poziom: 113
Profesja: Rookstayer
Świat: Peloria
Status: Aktywny gracz


Post: #2
RE: Chronologia Rookgaardu (1997 - 2000)
23.12.2000 - Tibia 6.1
Spoiler: Stworzono zachodnią część wyspy
Wieże orc'ów, wasp'ów i troll'ów zostaną stworzone dopiero w 2001 roku.

[Obrazek: OREWfQr.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: WYkqpCx.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: EeLXrZk.gif]

W miejscach przyszłych wież były jedynie dziury, kryjące płytkie podziema z pająkami.

[Obrazek: 6Oh1qkd.png]

1. Miejsce przyszłej wieży orc'ów
2. Miejsce przyszłej wieży wasp'ów
3. Miejsce przyszłej dużej wieży troll'ów
Spoiler: 4. Miejsce przyszłej małej wieży troll'ów
Było tam dość ukryte, podziemne przejście, prowadzące do małej wysepki.

[Obrazek: ptD3PLc.gif]
5. Jaskinia trujących pająków (poison spider cave)
6. Wieża pająków i podziemia (PSC zostanie tam przeniesione w roku 2011)
Spoiler: Wpychanie ludzi do teleportu/dziury stało się niemożliwe
Przed tą aktualizacją gracze mogli być wpychani w teleport wyboru profesji, co było największym ryzykiem dla każdego AFK'ującego Rookstayera.

[Obrazek: 02Z6B9w.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: Kg0CNZt.gif][Obrazek: gbufQQT.gif][Obrazek: 02Z6B9w.gif]

Pierwszym naukowcem, pracującym nad stworzeniem teleportu na Rookgaardzie był Arkanor, który zmarł podczas próby teleportacji.

[Obrazek: tN73tSI.png]
Spoiler: Wprowadzono NPC Al Dee
Imię Al Dee (fonetycznie Al Di) najprawdopodobniej nawiązuje do niemieckiej sieci sklepów Aldi, podobnie jak imiona niektórych przyszłych NPC na Rookgaardzie.

Spoiler: Morderstwo Edee'go K. przez Al'a Dee
Edee K. - handlarz narzędziami, zamordowany z premedytacją przez Al'a Dee.
Wymyślona na potrzeby RPG postać Edee'iego K. była konkurencją dla biznesu Al'a Dee, co doprowadziło do jego śmierci (dźgnięcia) - która została uznana za przypadek.

Imię handlarza pochodzi od starego gracza z głównego kokntynentu - Edward K.
(Edee to zdrobnienie od imienia Edward). Możliwe, że był on Gamemasterem.


[Obrazek: 9lOqDIP.jpg]
Zdjęcie wykonano na głównym kontynencie.

[Obrazek: 2GVYIyB.gif]
Spoiler: Stworzono zagrodę owiec
[Obrazek: peObrfS.png]

- drabina zasypywana śmieciami przestała znikać
- węże [Obrazek: UMxfOpN.gif], jadowite pająki [Obrazek: PuNL4FF.gif] i osy [Obrazek: KfaPxMG.gif] otrzymały możliwość zatruwania [Obrazek: QTzR3TP.gif]


Nowe potwory:
[Obrazek: KfaPxMG.gif] wasp
[Obrazek: 8yDaPBQ.gif] sheep

Nowe przedmioty:
[Obrazek: iMmmM71.gif] platinum coin
[Obrazek: L5JrI9l.gif] spike sword (niedostępny)

Spoiler: Mapa miasta z lotu ptaka
[Obrazek: O6uxyFJ.png]
Spoiler: Pozyskiwanie platynowych monet
Pierwszą metodą pozyskiwania platynowych monet [Obrazek: iMmmM71.gif], było sprzedanie zdobytych przedmiotów o wartości co najmniej 100 sztuk złota handlarzowi (np. 4x hatchet [Obrazek: xm35SiF.gif]).

[Obrazek: sonw0gU.png]

Zamiana czystego złota [Obrazek: ueCC3fn.gif] na platynę była kosztowna, polegała na zakupie 25x hand axe [Obrazek: wXsY5Od.gif] ze sklepu za 200 sztuk złota, i sprzedaniu ich spowrotem za równowartość 100 - które otrzymywaliśmy w postaci 1 platynowej monety.
Tej metody używano aż do wprowadzenia banku w 2006 roku.

GP -> GC

Prawdopodobnie podczas wprowadzenia nowych, platynowych monet, zmieniono nazwę "sztuk złota" ("gold pieces" - w skrócie "GP", który nadal jest w użyciu) na "gold coins".
Spoiler: Latarnia morska
Skała na skraju wyspy pełni rolę latarni morskiej.
Można było się tego dowiedzieć z zapisku minotaura, pełniącego tam służbę z rozkazu minotaura maga.

[Obrazek: dyCZBRD.gif]

Ani śladu statku, pomimo tego, że wypatruję go już kilka dni.
Nigdy więcej nie przeklnę w obecności świętego maga, by uniknąć takiej służby w przyszłości.


[Obrazek: rKeHxwR.gif]

W wyniku błędu aktualizacji wersji 7.0, treść zwoju zostanie zniekształcona
(??Ü???eg3), skutkując usunięciem go z gry.

[Obrazek: t2WwXxy.png]
Zdjęcie autorstwa Qwerty (Tibia Favicon Marmayon), wykonane niedługo po aktualizacji wersji 7.0
Spoiler: Sword of Fury
Przed wyruszeniem na główny kontynent, Avar Tar zostawia miecz furii [Obrazek: L5JrI9l.gif] na wysepce.

Gracz: Miecz furii.
Avar Tar: Ah, mój stary, zaufany miecz. Zostawiłem go na Roogaardzie lata temu, gdy wyruszałem na główny kontynent.


[Obrazek: UuQrwnj.png]


Jedynym znanym posiadaczem innego kolczastego miecza na Rookgaardzie jest Dallheim.
Można było się tego od niego dowiedzieć, lecz dialog został w późniejszych latach usunięty.

Gracz: Broń.
Dallheim: Moim kolczastym mieczem siekam na kawałeczki nawet cyklopy.


[Obrazek: XTjNJkf.png]


"Najłatwiejszym sposobem na zdobycie miecza furii jest przekupienie członka CIP, by się tam teleportował i go dla Ciebie wziął. Słyszałem, że uwielbiają pizzę ;o)."

- Knightmare









[Obrazek: nSFNZYb.gif]


Dark Gladir © 2016-2017


Spoiler: Źródła
- tibia.com
- tibia.org
- tibia.4players.de
- tibia.de
- jungbluth.de
- nightmareknights.com
- tibiahistory.com
- członkowie CipSoft'u
- członkowie grupy Memory Lane (Facebook)
- Tibia Favicon Alix
- Andeen
- Tibia Favicon Anabolyc (Mr. Kanister)
- Tibia Favicon Ares Darkwind
- Tibia Favicon Dracl (Chopper)
- Evremonde
- Tibia Favicon Faerwynn
- Tibia Favicon Lord Shaozaro
- Tibia Favicon Marmayon (Qwerty)
- Tibia Favicon Master Slayer
- Tibia Favicon Natures Lord
- Tibia Favicon Nujin
- Tibia Favicon Sacksi
- Tibia Favicon Terexin (Emperor Mark)

(Edytowany o 19:18:56, dnia 08-01-2018 przez Dark Gladir).
28-12-2017 16:24:42
Chcę to polubić Odpowiedz cytując ten post
[-] 6 użytkowników lubi ten post:
aronrox (01-04-2018), Bogus (12-28-2017), Endriu Welc (01-03-2018), FFF (12-28-2017), Lee (01-01-2018), MDN' (02-14-2018)
[-] 6 użytkowników lubi ten post:
aronrox (01-04-2018), Bogus (12-28-2017), Endriu Welc (01-03-2018), FFF (12-28-2017), Lee (01-01-2018), MDN' (02-14-2018)
[-] 6 użytkowników lubi ten post:
aronrox (01-04-2018), Bogus (12-28-2017), Endriu Welc (01-03-2018), FFF (12-28-2017), Lee (01-01-2018), MDN' (02-14-2018)
PrincessWoona
Heheszek roku 2017
Supporter

Level: 30

Reputacja: 13

Nick: Cagno Juvis
Poziom: 38
Profesja: Rookstayer
Świat: Elysia
Status: Niegrający
Gildia: Rookgaard Circle


Post: #3
RE: Chronologia Rookgaardu (1997 - 2000)
Brakuje jednego sewer gate'a

[Obrazek: PfCa6cT.jpg]
(Edytowany o 21:29:29, dnia 07-01-2018 przez PrincessWoona).
07-01-2018 21:28:53
Chcę to polubić Odpowiedz cytując ten post
Online Dark Gladir
Użytkownik roku 2017
*

Level: 43

Reputacja: 11

Nick: Dark Gladir
Poziom: 113
Profesja: Rookstayer
Świat: Peloria
Status: Aktywny gracz


Post: #4
RE: Chronologia Rookgaardu (1997 - 2000)
(07-01-2018 21:28:53)PrincessWoona napisał(a):  Brakuje jednego sewer gate'a

Poprawione. Pomyłka, thx =]

(Edytowany o 19:13:33, dnia 08-01-2018 przez Dark Gladir).
08-01-2018 19:12:51
Chcę to polubić Odpowiedz cytując ten post
Acotte
Troll
*

Level: 26

Reputacja: 10

Nick: Acotte
Poziom: 62
Profesja: Rookstayer
Świat: Astera
Status: Niegrający
Gildia: Brak


Post: #5
RE: Chronologia Rookgaardu (1997 - 2000)
o rany (。◕‿‿◕。)

Chyba mój ulubiony artykuł na Rookie =]

[Obrazek: WttCM4A.gif]

"Majac 24 lata ma sie troche doswiadczenia, np. 23,461,739"
~FFF
14-02-2018 12:06:08
Chcę to polubić Odpowiedz cytując ten post
[-] 1 użytkownik lubi ten post:
Dark Gladir (02-14-2018)
[-] 1 użytkownik lubi ten post:
Dark Gladir (02-14-2018)
[-] 1 użytkownik lubi ten post:
Dark Gladir (02-14-2018)
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Rookie.com.pl \ Rookie Team \ Wróć do góry \ Zezwolenie na Ciasteczka