You are currently browsing the fansite in: English.
Polish
English
Comments
4
Language
PL
Views
964
Length [min]
12
Niniejszy wywiad z Janem Pedrojettą został przeprowadzony na wyłączność Rookie.com.pl, zgodnie z jednym z przywilejów promowanej strony fanowskiej określonych przez Fansite Programme. Kopiowanie materiału bez wyraźnej zgody administratora jest zabronione.

Cześć, Penciljack! Cieszymy się, że zgodziłeś się udzielić nam wywiadu. Na samym początku chcielibyśmy, abyś pokrótce opisać swoją rolę i zakres obowiązków w CipSofcie dla wszystkich tych czytelników, którzy nie znają cię jeszcze tak dobrze.

Penciljack: Cześć ludziska! Przez większość czasu tworzę ilustracje, grafikę koncepcyjną oraz duszki do gier Tibia oraz TibiaME. Raz na jakiś czas otrzymuję pewne zadania podobnej maści związane z innymi projektami, a czasami sam planuję takie zadania, jednak większość z nich to wciąż Tibia.

Kiedy i w jakich okolicznościach dołączyłeś do grona twórców gry? Czy mógłbyś pokazać naszym czytelnikom swoje codzienne miejsce pracy?

Penciljack: Do załogi dołączyłem w 2004 roku i wydaje się, że było to bardzo dawno temu, a jednak pamiętam to, jakby to było wczoraj. Wtedy content team w biurze to byłem jedynie ja i Knightmare. Aktualnie pracuję raczej w domu, ale gdy jestem w biurze, to dzielę gabinet z innym weteranem, Lyxoph.
Czy istnieje jakieś miejsce w Internecie, w którym moglibyśmy zobaczyć twoje prace niezwiązane z Tibią? Posiadasz swoją galerię na DeviantArt?

Penciljack: Pewnie, że tak! Znajdziecie mnie na kilku stronach, takich jak DeviantArt, CGSociety, ArtStation[/a], czy nawet na [url=https://www.jaydoodles.com]mojej własnej stronie. Ostatnio zacząłem pokazywać swoje gryzmoły na Instagramie, gdzie wrzucam czasami również zdjęcia... mojego psiaka. Zerknijcie ;)!
Wiemy, że interesujesz się filmami oraz komiksami. Chcielibysmy zapytać, czy próbowałeś rysować w stylu mangowym, np. Dragon Ball?

Penciljack: Do tej pory nie rysowałem Dragon Balla, ani w ogóle tym stylem. Właściwie, fanartów nie rysowałem wcale. Ostatnio jednak zrobiłem szybki szkic Tracer, ponieważ uwielbiam postacie z Overwatcha i myślę, że mangowy styl jest w niej bardzo widoczny. Ten szkic jest gdzieś chyba na moim ArtStation.

W sumie, podobało mi się to, więc... być może będę robił więcej fanartów w niedalekiej przyszłości i pokazywał na moim Instagramie Księżniczkę Mononoke, Czarodziejkę z Księżyca... albo właśnie Dragon Balla... takie są możliwości!

Penciljack, wejdźmy wreszcie do świata gry! Jakiś czas temu Nostalgia Island była dostępna dla graczy i znów można było ujrzeć starą grafikę gry. Co myślisz o tamtejszym stylu? Jeśli chodzi o detale, to aktualna grafika jest zdecydowanie prostsza, a paleta kolorów jest wyraźnie zredukowana. Z czego to wynika?

Penciljack: Uważam, że stara grafika wciąż jest urocza i jest naturalną częścią długiej historii Tibii. Stary styl, o którym wspominacie, zawsze będzie miał specjalne miejsce w sercach ludzi, którzy poznali Tibię taką, jaką była wtedy, bo taka właśnie jest natura nostalgii.

Na przestrzeni lat bardzo rozszerzyliśmy ten stary styl. Wyzwaniem dla nas zawsze było to, by złapać się czegoś już istniejącego i budować wokół tego, upewniając się następnie, czy wszystko ze sobą współgra.
Jeśli chodzi o paletę, to - oczywiście - moglibyśmy używać pełnego zakresu kolorów i wielu supergładkich stopni cieniowania w naszych grafikach, ale przecież część oldskulowego wyglądu, to właśnie praca ze zredukowaną paletą. Tego właśnie próbujemy i jesteśmy tego świadomi, i to chyba właśnie o to zapytaliście.

Jeśli już jesteśmy przy retrospekcjach, to może posiadasz jakieś wydarzenie z Rookgaardu, które szczególnie zapadło ci w pamięci? Czy ty również, jak wielu innych graczy, na samym początku nie potrafiłeś użyć drabiny?

Penciljack: To jest bardzo cliché... ale zgubiłem się pewnego razu w jaskini bez liny, hehe. Pamiętam również sytuację, gdy umarłem od trucizny pająka, nie zdążywszy wrócić do strażników, by mnie uleczyli.

Od jakiegoś czasu do gry wprowadzane są płynne animacje poruszania się postaci i kreatur. Kiedy została podjęta decyzja, by wdrożyć takie zmiany?

Penciljack: Wydaje mi się, że decyzja została podjęta około 2012 roku, a pierwsza implementacja nastąpiła w roku 2013. W każdym razie powodem tego było to, co zawsze nam przyświecało, czyli chęć ciągłego udoskonalania naszego projektu.

W społeczności graczy krąży pewna plotka, że CipSoft wprowadza do gry niewłaściwe zmiany, ponieważ twórcy gry nie grają nawet we własną grę. Jak myślisz, czy to naprawdę może być problemem?

Penciljack: Nie jestem zaangażowany w gameplay, balansowanie profesji, czy cokolwiek tego rodzaju, więc trudno jest mi to skomentować. Mamy zespół ludzi począwszy od content team, przez community managerów i programistów, aż po product managerów, którzy zawsze dają parę słów od siebie w sprawie rozwoju gry. Zwyczajnie nie da się uszczęśliwić wszystkich, ale jako zespół z pewnością staramy się dać społeczności to, czego od nas oczekuje, jeśli oczywiście możemy.

A czy ty grasz w inne gry multiplayer w swoim wolnym czasie, poza wspomnianym wcześniej Overwatchem? Może Hearthstone albo Paladins?
Penciljack: Tak naprawdę, to samemu nie gram w Overwatcha, ani w inne gry multiplayer. Jestem po prostu wielkim fanem ich artworków i styli. Jako gracz jestem zbyt słaby, jeśli chodzi o MOBA, FPS-y, czy MMO ogólnie. Niemniej jednak, grałem trochę w Hearthstone, ale przestałem po trzeciej dużej aktualizacji... albo sam nawet nie pamiętam, która to była.

Jeśli już gram, to są to zazwyczaj gry singleplayer. Ostatnie gry, w które grałem naprawdę sporo, to były Divinity Original Sin (1 i 2 podczas wczesnego dostępu) i Wasteland 2. Przepadam za pozycjami z taktyczną, turową walką, podczas której prowadzę drużynę zbudowaną przeze mnie od podstaw. We wspomniane Paladins nie grałem, za to NAPRAWDĘ nie mogę się doczekać Phoenix Point, które nawet wsparłem na Fig.co.

To pytanie jeszcze nie padło, a jest bardzo istotne. Zupełnie szczerze, czy jesteś w 100% zadowolony z prac, które dostarczasz do gry? Z których jesteś zadowolony najbardziej?
Penciljack: Powiedzieć, że jest się w 100% usatysfakcjonowanym całą grafiką, którą stworzyłeś... Myślę, że większość artystów skłamałaby, odpowiadając twierdząco na to pytanie. Ja na pewno nie mogę tego zrobić, ale myślę również, że musisz się z tym liczyć, gdy jesteś artystą. Ciągle się przecież rozwijasz i stajesz coraz lepszy, dlatego zauważasz w swoich starych pracach wady i pewne rzeczy, które zrobiłbyś inaczej.
Zrobiłem tak dużo prac przez te wszystkie lata, że naprawdę ciężko jest mi coś wyróżnić... Pod względem ilustracji, wciąż podoba mi się tło strony internetowej z motywem wilkołaka. Jeśli chodzi o duszki, to... naprawdę podobało mi się pikselkowanie demonicznego dębu lub smoczej bramy. Z potworów miałem duży zabawy tworząc ostatnio moohtantów czy orclopsów, ale niektóre potworki związane z nadchodzącą aktualizacją również przyniosły mi sporo zabawy, jednak jeszcze nie mogę niczego zdradzić.

Ile średnio trwa proces tworzenia duszka w rozmiarze 32x32?

Penciljack: To mocno zależy od poziomu złożoności i szczegółowości samej pracy albo również od ewentualnych animacji, więc proces może trwać od 15 minut dla czegoś superprostego do ponad dnia dla bardziej złożonej pracy z animacjami.

Na przestrzeni całych 20 lat, który przedmiot z gry jest twoim zdaniem najlepiej wykonany?

Penciljack: OMG... to prawie niemożliwe, by na to odpowiedzieć! Z czubka głowy wybiorę demonrage sword ze względu na jego fakturę oraz fakt, że zawsze był pierwszym mieczem, który rysowałem tankowym postaciom ze świata Tibii tak, żeby władały czymś wielkim i złodupnym. Ale... muszę również przeprosić setki innych super przedmiotów, które pominąłem.

A jak oceniasz prace tworzone przez fanów, np. ich prace konkursowe do Fansite Item Contest?

Penciljack: Uwielbiam te konkursy, bo często znajduję w nich wiele doskonałych zgłoszeń, które wyróżniają się wielką kreatywnością i bardzo dobrym wykończeniem.

Jaki był twój początek z pixel artem? Być może mógłbyś udzielić kilku wskazówek wszystkim tym graczom, którzy chcieliby wziąć udział w Fansite Item Contest, ale nie wiedzą, jak zacząć?

Penciljack: Zacząłem pikselkować, gdy trafiłem do CipSoftu. Obecnie jest wiele naprawdę dobrych poradników online, które mogłyby mi wtedy bardzo pomóc ;). Myślę, że najdokładniejszy jest ten, dostępny na Pixeljoint.

Który outfit oraz mount są twoimi ulubionymi?

Penciljack: Z wierzchowców bardzo lubię jaki (duże, rogate ssaki o brunatnoczarnych włosach - przyp. red.) - Tundra Rambler, Glacier Vagabond, Highland Yak, ale draptory też są niczego sobie.

Z wyglądów postaci, wciąż bardzo lubię podstawowego barbariana i outfit druida. Z tych nowszych, naprawdę podoba mi się puppeteer. Może to nie przypadek, że wszystkie z nich są częścią urodzinowej ilustracji ;).

Wyjaśniłbyś nam, czym jest "3rd Addon" w grze? Dlaczego wciąż jest on niedostępny i czy kiedykolwiek dostępny będzie?

Penciljack: Zrobienie czegoś z trzecim addonem jest technicznie możliwe. Prawdopodobnie działałby on podobnie jak istniejący już dodatki, aczkolwiek raczej nie nastąpi to w najbliższym czasie.

Jakie miejsce w grze jest twoim ulubionym pod względem wizualnym i dlaczego Rookgaard?

Penciljack: Hehe, wybaczcie, ale moim ulubionym miejscem nie jest Rookgaard. W sumie nie mam żadnego ulubionego miejsca. Ale jeśli miałbym wybrać jedno, to myślę, że wybrałbym deepling area.
Będzie tam wiele nowych niesamowitych miejsc w nadchodzącej aktualizacji, ale jak już wcześniej mówiłem, nie mogę jeszcze niczego ujawniać.
Amateresu
Poza samymi duszkami wykonujesz także prace koncepcyjne. Powiedz nam, jak długo trwa proces wykonywania pracy w dużej rozdzielczości, np. tła do strony Tibia.com?

Penciljack: Różnie, bo prace koncepcyjną mogą być bardzo pobieżne i w zależności od ich przeznaczenia, mogą być bardzo szybkie, od połowy do całej godziny, ale coś bardziej złożonego może rozciągnąć się nawet do kilku dni. Dla takich ilustracji jak tło lub ekran logowania trwa to nieco dłużej, zazwyczaj około 3-5 dni.

Wolisz tworzyć duszki, czy prace koncepcyjne?

Penciljack: Lubię to ze sobą mieszać. Nawet trochę rzeźbię w wolnym czasie, więc generalnie tworzenie sztuki sprawia, że jestem szczęśliwy, ale jednak to rysowanie i ilustrowanie zawsze było moją największą miłością. Oczywiście, że lubię tworzyć duszki, ale tym, co jest najbliższe mojemu sercu, jest ilustracja.

Którą wersję TibiaME wolisz - starą czy aktualną?

Penciljack: Lubię obie. Pod względem tworzenia duszków, myślę, że w starej wersji jest jeszcze więcej zabawy z tym, że trzeba obracać się w BARDZO małych rozmiarach.
TibiaME
Jak wyobrażasz sobie Tibię za 5 lat? Czy w końcu będzie miała dźwięk?

Penciljack: Mam nadzieję, że gra będzie nadal się rozwijać, szczególnie z dużą ilością nowych super rzeczy. Jeśli chodzi o dźwięk, to byłoby super!

Zmierzamy już ku końcowi tej przemiłej rozmowy, więc to najodpowiedniejszy czas na kilka krótkich pytań. Wolisz ołówek czy tablet graficzny?

Penciljack: Ołówek!

Thais czy Venore?

Penciljack: Thais!

Penciljack czy Jan Pedrojetta?

Penciljack: Jaydoodles, Penciljack, Jay, Jan... w tej kolejności. Moje prawdziwe nazwisko jest cool,
ale jest przy tym nieco trudne .


Spike Sword czy Sword of Fury?

Penciljack: Wybieram legendarny Sword of Fury!

Retro czy Modern?

Penciljack: Retro!... Modern!!!... Retro!!!... cholera... nie mogę... .

Bardzo ci dziękujemy za ten wywiad! Mamy nadzieję, że dobrze bawiłeś się, odpowiadając na nasze pytania. Jeśli chciałbyś kogoś pozdrowić lub powiedzieć coś naszej społeczności, możesz to zrobić teraz.

Penciljack: Dzięki za wywiad, tak trzymać. Do wszystkich Tibijczyków: dzięki za grę! Pozdrowienia dla całej społeczności Rookgaardu, bawcie się dobrze i cieszcie się grą!
Scientist (Admin), 8 years ago

There are no comments right now.

In the last 15 minutes, 0 unique users visited the fansite, including 0 logged in.