Rookgaard nie oferuje wielu opcji, jeśli chodzi o narzędzia do zadawania obrażeń. Niektórzy za to pokochali wyspę, a niektórzy ją znienawidzili. Mamy jednak możliwość ataku w zwarciu oraz dystansie. Postanowiłem sprawdzić, czy możliwości te nadają się do efektywnego zdobywania doświadczenia, czy skazani jesteśmy tylko na jedno z nich.
Test będzie polegał na sprawdzeniu celności broni dystansowych tak, aby dowiedzieć się, na jakim dystansie będziemy mieli największe szanse na skuteczne expienie. Następnie wykonam kilka rundek na popularnych expowiskach i porównam wyniki.
W teście korzystałem ze swojej postaci na poziomie 87 z umiejętnościami
20 distance fighting i
20 club fighting. Z powodu tych samych wartości, użyłem mace (
Att. 16). Przy czyszczeniu respów nie korzystałem z mountów i nie zbierałem łupów.
Test celności polegał na wykonaniu około
200 uderzeń trafionych lub nie. Poniżej krótki gif przedstawiający jak liczone są SQM.
Wyniki testu celności:
Dystans [SQM] |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Spear [%] |
21 |
51 |
32 |
- |
- |
- |
Bow/Arrows [%] |
23 |
60 |
40 |
34 |
25 |
21 |
Jak widać, najlepsze wartości procentowe trafionych otrzymujemy dla
2 sqm. Z tabeli wynika, że dla 87 poziomowego gracza o wartości skilla 20 trafiamy nieco więcej niż połowę uderzeń.
Test zdobywania doświadczenia odbywał się na dwóch najpopularniejszych expowiskach:
MH i
PSC. W przypadku tego pierwszego trasa obejmowała wolfy i dwa poziomy piekła. Jeśli chodzi o PSC, to również zaliczyłem do niego Troll Tower.
Expienie w zwarciu nie wymaga większych rozważań. W przypadku jednak użycia łuku czy włóczni, sprawa się komplikuje. Ze względu na celność broni dystansowych musimy zachować odpowiedni dystans,
który robi kolosalną różnicą w ilości exp/h. Pytanie jak? Możemy robić to na czuja, ale możemy również wykorzystywać elementy, które są wokół nas tj. potwory, skrzynki czy elementy mapy. Kilka takich przykładów przedstawiam poniżej.
Drugim problemem jest wyczerpanie strzał czy włóczni. Raz, że podczas expienia szybko je tracimy i musimy amunicje przygotować przed sesją gry tak, aby nie musieć jej co chwilę kupować, jeśli nie expimy na trollach. Dwa, że są tą również koszta. Najważniejszym pytaniem jest, czy się to nam opłaca.
Wyniki testu expienia (bez pacca):
Broń |
Mace |
Spear |
Bow (Arrows) |
Minotaur Hell [Exp/h] |
11640 |
9048 (54 Spears/h) |
10346 (1530 Arrows/h) |
Poison Spider Cave + Troll Tower [Exp/h] |
11292 |
8057 (39 Spears/h) |
9053 (1310 Arrows/h) |
Czy zdobywania doświadczenia za pomocą broni dystansowych się opłaca? Nie, ani trochę się to nie opłaca. Nie zyskujemy przy tym większego exp/h, tracimy walutę w grze, a dodatkowo nie jest to takie proste. Jednak nie wszystko na tej wyspie musi dążyć do jak najszybszego zdobywania poziomu. Wystarczy tylko, że to lubimy, a wszystkie wady takiego stylu grania zostają zapomniane. Mnie osobiście sprawiło to sporo frajdy i na pewno było to coś innego niż codzienne spalanie staminy. Wszystkim znudzonym grą, polecam.
Pozdrawiamy
Ekipa Rookie.com.pl