You see 4 cookies. They weigh 0.40 oz.
Ta strona używa Ciasteczka do przechowywania twoich danych o rejestracji i zalogowaniu lub ostatniej wizycie. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.


 
Promoted Tibia Fansite
Redakcja
News Aktualności
The Rookstayer The Rookstayer
Articles Artykuły
Interviews Wywiady
Supporter Supporter
Contact Kontakt
Rookie Wiki
Quests Questy
Monsters Potwory
NPC NPC (W.I.P.)
Book Biblioteka
Narzędzia
XP Gain Rate Calculator XP Gain Rate Calc
Shared XP Calc Shared XP Calc
Server Log Analyzer Server Log Analyzer
Polecane strony
Tsukuru Archive

Endriu Welc Stream
Lady Ariadna YouTube
Mystic Dark Ninja Stream
Pixio YouTube



Language Selection
Newsticker
Date Message
Prace techniczne
11-06-2018
Ze względu na techniczne prace konserwacyjne, zapisy serwerów we wtorek 12 cze...
+
Łatka
07-06-2018
Cipsoft właśnie ogłosił problem techniczny klienta, który uniemożliwia log...
+
Update
05-06-2018
W dniu dzisiejszym klient został aktualizowany do wersji 11.75.6969. Miało to ...
+
Baza Rookstatu
30-05-2018
Baza danych graczy zebranych przez nasze narzędzie Rookstat przekroczyła 20 ty...
+
Przedłużony zapis serwerów
23-04-2018
Jutrzejszy zapis serwerów na wszystkich światach potrwa godzinę dłużej ze w...
+

The Rookstayer, wydanie 33

The Rookstayer, wydanie 33


WYDANIE 33/2017 | DATA WYDANIA: 5 STYCZNIA 2017 | CENA: 50 SZTUK ZŁOTA


Styczeń jest miesiącem retrospekcji, więc jest to najlepsza okazja, by poza samym podsumowaniem ostatnich dwóch miesięcy, zebrać do kupy również najważniejsze wydarzenia z ubiegłego roku i w ten sposób skomponować trzydzieste trzecie wydanie magazynu The Rookstayer.



Nowości


Najświeższe wiadomości z Rookgaardu

Dnia 28 listopada rozpoczął się zorganizowany przez nas konkurs RPG Screenshot Contest, który skierowany był do wszystkich graczy. W zasadzie polegał on na przedstawieniu w jak najbardziej interesujący sposób zdjęcia z gry, w którym wcielamy się w swoją postać, wykonując roleplay.

Wyniki zabawy zostały ogłoszone w regulaminowym czasie i dokładnie w tym samym momencie nagrody zostały rozesłane do zwycięzców. Prace, które zwyciężyły możecie obejrzeć w tym temacie.

Spell AnimationDnia 6 grudnia odbyła się zimowa aktualizacja, która m.in. umożliwiła korzystanie z transferów bankowych graczom z darmowym kontem oraz wprowadziła filtrowanie profesji w Highscores na stronie gry.

W końcu przestały być tajemnicą umiejętności Sunrise:
  • Fist Fighting: 23
  • Axe Fighting: 16
  • Club Fighting: 14
  • Sword Fighting: 26
  • Distance Fighting: 25
  • Shielding: 35
  • Fishing: 83
Przed samą aktualizacją odbył się serwer testowy, w którym Monster Rampage wreszcie objął również Rookgaard! Jednak były to tylko potwory regularnie występujące na Rookgaardzie, z wyjątkiem Minotaur Archerów.

Monster Rampage Rookgaard

Double XP/Skill WeekendW listopadzie odbył się double XP/skill weekend na wszystkich światach, a w grudniu w formie rekompensaty za resety, wydarzenie odbyło się na światach Astera, Fidera, Kronera, Luminera, Nerana, Nika oraz Secura.

Poza tym, w okresie świątecznym odbyła się przedłużona o jeden dzień wersja double XP/skill weekend, jednak niestety zaopatrzona była w arsenał lagów i wykopań z gry.

Otwarte zostały również nowe światy Belobra, Ferobra, Serdebra, Tavara oraz Verlana, które zostały dodane do naszego narzędzia Rookstat.

Na koniec podsumowania wiadomości zostawiamy was z jednym z najbardziej oczekiwanych awansów 2016 roku!

Pixio von Pandoria Level 23



Rookie.com.pl


Podsumowanie minionego roku działalności

O dziwo rok 2016 nie był dla nas wyboistą drogą do sukcesu, nie mniej jednak kosztował on nas bardzo wiele wysiłku. Tak, trzeba przyznać, że wszystko, co zdołaliśmy osiągnąć ostatnim czasem można nazwać pewnego rodzaju sukcesem.

Pod koniec 2015 roku ponownie odezwaliśmy się do Rejany w sprawie objęcia naszej strony statusem supported Tibia fansite. Rozmowy okazały się na tyle owocne, że już 25 lutego 2016 na stronie gry pojawiła się informacja:

Rookie.com.pl dołączyło dzisiaj do grona wspieranych stron fanowskich. Jeśli lubisz Rookgaard i mówisz po polsku, to ta strona jest dla ciebie idealna. Sprawdź sam!

Suppoted Tibia Fansite Rookie.com.pl

Wielu użytkowników po prostu nie wierzyło w to, że strona o Rookgaardzie może być wspierana przez twórców gry. Ba, niektórzy nawet dość agresywnie próbowali nas odciągnąć od wyznaczonego celu.

Wraz z dołączeniem do programu, forum Tibia.com zawrzało. Oburzeni gracze nie zgadzali się z decyzją o wsparciu dla naszej strony, bezpodstawnie oskarżając nas o m.in. promowanie nieoficjalnego oprogramowania do gry. Sprawa została zweryfikowana i menedżerowie nie dopatrzyli się naruszenia zasad.

CipSoft Mails

W między czasie na naszej stronie wprowadzane były drobne zmiany wizualne oraz aktualizacje światów w narzędziu Rookstat. Pojawiały się również podsumowania miesiąca w formie wideo, czyli info_od_boga, autorstwa RookieRecords. Oprócz tego, Akademia Rookstayera prowadzona przez Lee została zamknięta z powodu braku jakiejkolwiek aktywności.

Pierwszy znak od nas do całej społeczności pojawił się dopiero 11 lipca 2016 w postaci komunikatu na oficjalnej stronie gry, odnośnie przeprowadzonego wywiadu z jednym z najlepiej wspominanych twórców.

Rookie.com.pl opublikowało wywiad z Knightmare, który uczestniczył w stworzeniu Rookgaardu. Wywiad możesz przeczytać w magazynie "The Rookstayer" na Rookie.com.pl w języku polskim. Wersję angielską znaleźć można na ich forum.

Od tamtej pory regularnie zaczęliśmy ogłaszać się w komunikatach na Tibia.com, aby magazyn The Rookstayer mógł zostać zobaczony przez większą ilość graczy.

Dnia 24 września obchodziliśmy swoje trzecie urodziny.

Rookie.com.pl obchodzi dzisiaj swoje trzecie urodziny! Wszystkiego najlepszego od nas wszystkich!

Po jakimś czasie postanowiliśmy przenieść stronę na nowy hosting. Rozpoczęliśmy również proces optymalizacji względem przeglądarek, który przyniósł nam bardzo zadowalające efekty, tj. dwukrotnie zwiększył liczbę odwiedzających.

Pod koniec listopada zorganizowaliśmy konkurs RPG Screenshot Contest dla wszystkich graczy. Choć zgłoszeń była niezliczona ilość i sprawdzanie wszystkich z osobna było nieco uciążliwe, to pomimo tego prowadzenie wydarzenia i oglądanie nadsyłanych prac było bardzo przyjemną czynnością.

W grudniu zamknęliśmy proces zmiany szaty graficznej strony głównej, za którą zebraliśmy nawet pochwałę od jednego z członków Community Managementu!



Awanse


Wasze osiągnięcia...

O tak! Czas na najprzyjemniejszą dla oka część magazynu, czyli na przegląd awansów i osiągnięć naszych użytkowników.

Startujemy od punktów osiągnięć!

Zabawę rozpoczyna Rookero de'Master ze swoimi osiągnięciami The Cake's the Truth, Happy Farmer oraz Bluebarian.

Rookero de'Master The Cake's the Truth

Rookero de'Master Happy Farmer

Rookero de'Master Bluebarian

Logai za sprawą kosteczki zdobywa na Rookgaardzie osiągnięcie Number of the Beast.

Logai Number of the Beast

Poza tym, Mystic Dark Ninja zdobywa osiągnięcie Natural Born Cowboy.

Mystic Dark Ninja Natural Born Cowboy

Jeśli chodzi o awanse w umiejętnościach, to Bogus Rookstayer w przeciągu ostatnich dwóch miesięcy zdążył awansować na 22 poziom distance fighting, 24 poziom sword fighting oraz 60 poziom fishing.

Bogus Rookstayer Distance Fighting 22

Bogus Rookstayer Sword Fighting 24

Bogus Rookstayer Fishing 60

Jednak to nie wszystko, bowiem Dark Gladir awansuje na wysoki, 30 poziom fist fighting!

Dark Gladir Fist Fighting 30

Przechodząc do najważniejszej części, czyli poziomów doświadczenia, Zuz Madison oraz Logai awansowali na 35 poziom.

Zuz Madison Level 35

Logai Level 35

W tym czasie Kolti on Azura osiągnął za to 45 poziom doświadczenia.

Kolti on Azura Level 45

Bogus Rookstayer poza punktami osiągnięć, zdobył również 80 poziom doświadczenia.

Bogus Rookstayer Level 80

Dark Gladir również nie próżnował i awansował na 95 poziom doświadczenia.

Dark Gladir Level 95

A listę zamyka Rookero de'Master, który zdobył 120 poziom doświadczenia.

Rookero de'Master Level 120

Przypominamy o zaktualizowaniu swoich profili.

Gratulacje!

Podsumowanie postępu gry


Dwie dekady już za nami...

Happy Birthday Tibia
Ze względu na zbliżającą się wielkimi krokami imprezę z okazji dwudziestolecia gry, postanowiliśmy przypomnieć wszystkim minione 20 lat w najbardziej treściwy sposób, jak tylko jest to możliwe. Do rzeczy!

Rok 1997
  • Dnia 7 stycznia 1997 roku światu ukazuje się studencki projekt Tibia Alpha 1.0, którego mapa nie wykracza wtedy poza okolice Thais, wtedy nazywającego się Tibia City.
Rok 1998
  • W wersji Tibia Alpha 3.0 wprowadzone zostają postacie niegrywalne, pojęcie czasu i źródła światła.
  • Umożliwiona zostaje walka, którą następnie rozszerzono o broń dystansową.
  • Zaprojektowany zostaje system umiejętności, magii oraz profesji.
  • Wprowadzony zostaje system pocztowy i skrzynki depozytowe.
  • Zaktualizowany zostaje klient gry do wersji Tibia Beta 4.0.
  • Wprowadzony zostaje Rookgaard, a wraz z nim błąd umożliwiający przenoszenie przedmiotów z głównego kontynentu.
Dark Gladir: Błąd pojawił się we wczesnych początkach Rookgaardu. Gracze, którzy zostali zrookowani nie tracili przedmiotów z mainlandu. Bug trwał aż do kolejnej aktualizacji.

Ktokolwiek nie zgłosił posiadania takowych itemów, a został z nimi przyłapany, tracił konto w grze, dlatego było to spowite tajemnicą. Karanie graczy za ukrywanie przedmiotów, np. spike sworda było czymś dobrym, bo gdyby nie to, przedmioty tego typu byłyby tak łatwo dostępne, jak dzisiejszy brass set i nie mogłyby już nosić miana uber rare.

Rok 2001
  • Ferumbras, złowieszcza postać o wyśrubowanych do maksimum umiejętnościach, sterowana przez jednego z twórców gry po raz pierwszy zostaje pokonana.
  • Wprowadzony zostaje nowy system straty przedmiotów po śmierci, który polegał na utracie plecaka oraz istniało 10% prawdopodobieństwo utraty któregoś z przedmiotów. Przed tą zmianą po śmierci tracono wszystkie przedmioty.
  • Znacząco rozszerzony zostaje główny kontynent. Do wyboru są już cztery miasta: Thais, Ab'Dendriel, Kazordoon oraz Carlin.
  • Oficjalnie założony zostaje CipSoft GmbH.
  • Stworzony zostaje system kont oraz konta premium.
  • Udostępnione graczom zostają domki oraz ich aukcje.
Dark Gladir: Jak powszechnie wiadomo, Sunrise był właścicielem domku w Ab'Dendriel, kupił go będąc na Rookgaardzie, a pieniądze na czynsz były przesyłane do jego depo przez inną postać, przebywającą na głównym kontynencie. Licytowanie domów przez Grandmaster Newbie (jak się wtedy oficjalnie nazywali) było możliwe tylko do marca 2002 roku.

Rok 2002
  • Odbywa się pięciolecie gry, podczas którego najdłuższych posiadaczy konta premium nagrodzono Shield of Honour.
  • Umożliwione zostaje zarządzanie gildią za pomocą strony internetowej oraz wprowadzone zostają domy gildii.
  • Wprowadzony zostaje system promocji dla profesji.
  • Dnia 23 kwietnia 2002 roku Bubble zostaje pierwszym graczem, który osiągnął setny poziom w grze.
  • Następuje aktualizacja do wersji Tibia 7.0, która zawiera system kanałów do rozmów, bezpieczny handel oraz listę VIP.
  • Stworzone zostaje miasto Venore i jego okolice przez Knightmare.
  • Rookgaard zostaje powiększony.
Dark Gladir: W grudniu 2002 dodany został teren na południe od świątyni (zejścia do pozniemi ze szczurami), Lily, Toma i Oracle (która zastąpiła 4 teleporty dla poszczególnych profesji, prowadzące na maina).

Rok 2003
  • Dodane zostają stroje wyłącznie dla graczy z kontem premium.
  • Wprowadzone zostają tereny Ghostlands.
  • Amulet of Life zostaje zastąpiony przez Amulet of Loss.
  • Wprowadzone zostaje automatyczne wylogowywanie po 15 minutach bezczynności.
  • Zaprojektowany zostaje system czaszek.
Rok 2004
  • Wprowadzone zostają banicje za nadmierne zabijanie.
  • Pojawiają się paski postępu umiejętności.
  • Zaprojektowany zostaje system kolejek.
  • Wprowadzone zostaje miasto Ankrahmun.
  • Dnia 5 grudnia 2004, Bubble jako pierwsza zdobywa dwusetny poziom doświadczenia.
Rok 2005
  • Uniemożliwione zostaje lurowanie oraz ropowanie potworów.
  • Wprowadzone zostają różdżki dla profesji magicznych i zmodyfikowany zostaje system magii. Teraz rzucane zaklęcia są zależne od poziomu doświadczenia, a nie od poziomu magicznego.
  • Łowienie ryb staje się możliwe jedynie przy użyciu robaków.
Rok 2006
  • Wprowadzony zostaje system przypisywania martwego potwora do gracza, który zadał największe obrażenia.
  • Wprowadzony zostaje system banków.
  • Dnia 9 sierpnia 2006 roku, Sunrise jako pierwszy gracz osiągnął setny poziom na Rookgaardzie. Pojawiły się również pierwsze plotki o tym, że w nagrodę za to osiągnięcie otrzymał od twórców gry Sword of Fury.
Dark Gladir: Niektórzy nawet wierzą w jego Magic Buttersworda.

Jakąś nagrodę (i nie był to zapewne SoF) mógł dostać jedynie za pomoc CipSoftowi, poprzez zgłaszanie graczy/bugów. Był counsellorem - teraz nazywamy ich tutorami, tyle, że w tamtych czasach wybierani oni byli przez GMów, a dziś przysłowiowy Kowalski może wykuć tibijskie przepisy na pamięć lub kupić odpowiedzi i napisać test. Wielu dzisiejszych tutorów używa botów, co jest paradoksem.

Dark Gladir: "Ważniejsze od bycia najlepszym jest bycie pierwszym".

Tak jak Kharsek nigdy nie będzie większą legendą od Bubble, tak żaden botter Rookgaardu nie odbierze korony Sunrisowi. Jest wytrwały, nie spoufala się, im więcej ludzie o Tobie wiedzą prywatnie, tym mniejsza wokół Ciebie otoczka tajemniczości (co sam powiedział).

Dużo osób twierdzi, że był nieuprzejmy w stosunku do innych graczy, którym też podkradał potwory. Istnieje powiedzenie "You should never meet your heroes" i w tym przypadku pasuje jak ulał.

Nie mówię, że jest on moim idolem, ale wielu go za takiego uważa. Gdyby go poznali od tej gorszej strony, stwierdziliby, że nie jest żadną mityczną legendą, tylko kimś, kogo niebyt lubią, a nawet nie lubią.

Bliskie poznanie jakiejkolwiek legendy (nawet pozytywnej), zmienia Twój stosunek do niej. Nie odbierasz jej już jako wielkiej osobistości, tylko znajomego, który już nie wzbudza już w Tobie ciekawości.

Rok 2007
  • Odbywają się dziesiąte urodziny gry. Strona internetowa przechodzi metamorfozę, a 1000 szczęśliwców otrzymuje czas premium na 3 miesiące.
  • Zadawane obrażenia zostają zwiększone.
  • Dnia 6 marca 2007 roku, Mateusz Dragon Wielki jako pierwszy gracz osiąga trzysetny poziom doświadczenia.
  • Dnia 4 listopada 2007, pierwszy polski gracz, Wesoly Rookstayer osiąga setny poziom doświadczenia na Rookgaardzie.
  • W Minotaur Hell po raz pierwszy zauważony zostaje Apprentice Sheng.
  • Dungeon Floor Secret zostaje odkryty przez Eclo on Rook.
  • Na Rookgaardzie pojawia się Spike Sword. Jego posiadaczką okazuje się być polska tutorka, Slythia. Przedmiot zostaje odebrany przez CM Huggiebear.
  • Klient zostaje zaktualizowany do wersji Tibia 8.1.
  • Profesje zostają zbalansowane. Od teraz zadawane obrażenia w większym stopniu zależą od poziomu doświadczenia.
  • Wprowadzone zostają żywioły.
  • Wprowadzony zostaje system shared experience.
Dark Gladir: Nie sądzę, że można byłoby odkryć znikanie miecza bez korzystania z wykradzionych informacji.

Rok 2008
  • Handlowanie z NPC zostaje zmodyfikowane o okienko trade oraz prywatne okno rozmów.
  • Wprowadzony zostaje party channel.
  • Do systemu shared experience dodany zostaje shared experience bonus.
  • Dnia 24 grudnia 2008, Lord'Paulistinha zostaje pierwszym graczem, który zdobył czterysetny poziom doświadczenia.
Rok 2009
  • Zredukowane zostają straty po śmierci oraz wprowadzone zostają błogosławieństwa.
  • Usunięte zostają automatyczne bany za nadmierne zabijanie.
  • Wprowadzony zostaje system wojen między gildiami.
  • Wprowadzony zostaje kanał Server Log.
  • Umożliwione zostają śluby między graczami.
Rok 2010
  • Do gry przychodzą world questy.
  • Od tej pory runy oraz napoje można ze sobą łączyć.
  • Worki przestają wypadać z potworów.
  • Wprowadzone zostają punkty osiągnięć oraz wierzchowce.
  • Mistrzowie gry przestają istnieć.
  • Dnia 23 listopada 2010 roku, Tomurka zostaje pierwszym gracze, który osiągnął pięćsetny poziom doświadczenia.
Dark Gladir: Czas pokazał, że nie było warto zwalniać mistrzów gry. Najlepszym wyjściem byłoby połączenie systemu wykrywającego boty oraz GMów, którzy łapaliby cziterów niewykrywalnych przez detektor, choć i oni mieli w przeszłości problem z banowaniem botterów.

Maszynki posiadały system przeciw-gmowy, który zatrzymywał postać, w momencie, gdy pojawiał się pan w pelerynie, a za afkowanie nie mogli być ukarani, więc wizyta kończyła się fiaskiem.

Rok 2011
  • Wprowadzony zostaje klient flash.
  • Wprowadzony zostaje nowy system tutorów oraz możliwość otrzymania "Thank You" za pomocną odpowiedź w kanale Help.
  • Zaprojektowany zostaje market.
  • Klient zostaje zaktualizowany do wersji Tibia 9.4.
Rok 2012
  • Podczas piętnastolecia gry udostępniona zostaje Nostalgia, czyli wyspa posiadająca grafikę z bardzo starych wersji gry.
  • Dnia 10 maja 2012 roku, Maurolkit zostaje pierwszym graczem, który osiągnął sześćsetny poziom doświadczenia.
  • Zaimplementowane zostały Premium Scrolls.
  • Wprowadzony został offline training.
  • Od teraz wszystkie parcele przychodzą do jednej globalnej skrzynki w depozycie.
  • Miasto Venore zostaje odnowione.
  • Dostosowana zostaje szybkość postaci i potworów w grze.
  • Klient zostaje zaktualizowany do wersji Tibia 9.8.
Tibia 15th Anniversary

Dark Gladir: Nostalgię widziałem tylko na filmie. Był to dobry pomysł, choć lepszym byłoby stworzenie małego miasteczka, zamiast jednego budynku muzeum. Atmosfera starej gry byłaby wtedy bardziej namacalna i prawdziwa. Teraz ta wyspa wygląda jak atrapa rzeczywistości.

Rok 2013
  • Pojawiają się pierwsze płynne animacje chodzenia postaci.
  • Nawiedzone ruiny na Drefii oraz Ab'Dendriel zostają odnowione.
  • Odkryte zostaje Roshamuul.
  • Dnia 5 listopada 2013 roku, Kharsek zostaje pierwszym graczem, który osiągnął siedemsetny poziom doświadczenia.
  • Klient zostaje zaktualizowany do wersji Tibia 10.30.
Rok 2014
  • Odkryte zostają Oramond oraz Rathleton.
  • W grze pojawia się low level boost.
  • Wprowadzone zostają pierwsze światy Retro Open PvP.
  • Dnia 8 listopada 2014 roku, Kharsek zostaje piewszym graczem, który osiągnął osiemsetny poziom doświadczenia.
  • Klient zostaje zaktualizowany do wersji Tibia 10.70.
  • Dodany zostaje Dawnport, nowa wyspa dla początkujących.
Rok 2015
  • W celu poprawy bezpieczeństwa kont wprowadzony zostaje authenticator.
  • Wprowadzone zostają Tibia Coins.
  • Wprowadzone zostają areny PvP.
  • Krailos zostaje odkryte.
  • Dnia 14 września 2015 roku, Kharsek zostaje pierwszym gracze, który osiągnął dziewięćsetny poziom doświadczenia.
Rok 2016
  • Umożliwiony zostaje handel z NPC za pomocą pieniędzy, które znajdują się w banku.
  • Wprowadzone zostają inbuement system oraz prey system.
  • Kharsek osiąga 999 poziom doświadczenia i przechodzi przez bramkę na Banucie. Decyduje się o zatrzymaniu tej tajemnicy dla siebie.
  • Dnia 7 sierpnia 2016 roku, Kharsek zostaje pierwszym graczem, który osiągnął tysięczny poziom doświadczenia.
  • Wydany zostaje przepisany na nowo oraz rozszerzony klient Tibia 11.
A co przyniesie nam 2017 rok? Kto wie, ale oby same najlepsze ficzery!

Rookgaard


Podsumowanie roku na wyspie

Rok 2016 już pożegnany, wszyscy z nadzieją patrzą na nadchodzący rok 2017 i wielkimi krokami zbliżającą się dwudziestą rocznicę Tibii, ale jeszcze jeden, ostatni raz spójrzmy na poprzednie miesiące i porównajmy stan naszych postaci na początku zeszłego roku i teraz. Posłużmy się naszym starym, dobrym tematem Forumowy Top.

Różnica w poziomach przedstawia się następująco: Niestety, nie każdy użytkownik naszego forum wpisał się do rankingu (nieładnie!) ale z pomocą może przyjść nam 27 wydanie The Rookstayera z końcówki stycznia 2016, w którym było parę waszych zdjęć. U góry zdjęcie z gazetki, a na dole poziom obecny.

Trathos Level 115

Helladin Arend Level 60

Xayeek Level 70

Mandrek Level 40

Z powyższych danych łatwo zauważyć, że największą zaciekłością w zdobywaniu doświadczenia wykazali się Trathos, Jakub Suchyman, Dark Gladir i Fire Fox Fire, i w ciągu 365 dni poprzedniego roku zdobyli:

Trathos +12,569,800 czyli ~ 37,5k doświadczenia dziennie. 12 i pół miliona doświadczenia, które Trathos wbił w ciągu roku wystarczy, by osiągnąć od poziomu pierwszego aż 93.

Dark Gladir +6,073,600 czyli ~16,6k doświadczenia dziennie. Warto zauważyć, że Gladir praktycznie całe to doświadczenie zdobył z treningu umiejętności.

Jakub Suchyman +4,996,300 czyli ~13,7k doświadczenia dziennie. Ponadto, Suchemu udało się prawie podwoić swoje punkty doświadczenia w tym roku - na poziomie siedemdziesiątym posiadał ich 5,24 miliona a zdobył dodatkowe 4,99 milionów.

Fire Fox Fire +2,286,900 czyli ~6,2k doświadczenia dziennie, ponad podwajając swoją całkowitą pulę, co więcej pamiętajmy, że nasz forumowy Trzy-eF zajmował się także wieloma innymi rzeczami na wyspie nowicjuszy i działał na rzecz każdego rookstayera od sprawdzania munsterów po oczyszczanie wyspy z botterów.

Zeszły rok, prócz waszej pracy, był także rokiem sporych ułatwień, jeżeli chodzi o zbieranie punktów doświadczenia. Globalne weekendy podwójnego doświadczenia zaczęły występować częściej, pod koniec roku już średnio co miesiąc. Dodatkowo większość, jeśli nie każdy ze światów został w pewnym momencie nagrodzony weekendem podwójnego doświadczenia i umiejętności ze względów na problemy techniczne. Ponadto, do Tibijskiego sklepu wprowadzone zostały płatne boosty doświadczenia.

Nieważne, czy stoicie po stronie, która nie cieszy się z takiego ułatwienia, czy po tej, która lubi wbijać poziomy szybciej, faktem jest, że jest to teraz szybsze i łatwiejsze, dlatego nie macie już żadnej wymówki, by nie osiągnąć postawionych sobie wcześniej celów. Jak już paru Rookstayerów udowodniło, da się osiągnąć poziom setny z niczego w mniej niż rok, także czas zakasać rękawy i brać się do roboty, by w przyszłym roku móc pochwalić się już dużo bardziej rozbudowanym Rookstayerem!



Screenshot


Zdjęcie miesiąca

Tym razem w plebiscycie na zdjęcie miesiąca zwycięzcą został Dark Gladir. Szkoda, że takie zdjęcie nie zostało zgłoszone do RPG Screenshot Contest, bo z pewnością podniosłoby jeszcze bardziej poziom rywalizacji w konkursie.

Dark Gladir To be or not to be

Wobec tego, w formie nagrody Dark Gladir otrzymuje od nas rangę Supporter na 30 dni.

Gratulujemy!

Wideoteka


Filmy z Rookgaardu...

Podczas ostatniego serwera testowego Bogus Rookstayer postanowił nagrać swoje zmagania z kreaturami z głównego kontynentu!


Miłego seansu!

Ciekawostka


Czy wiesz, że...

Podczas obchodów piętnastych urodzin gry wprowadzona została wyspa Nostalgia. Jak łatwo się domyślić, było to miejsce stworzone z dedykacją dla starszych graczy, zbudowane ze starej grafiki. Potwory i przedmioty znajdujące się na wyspie również posiadały grafikę ze starych klientów.

Nostalgia Minimap Nostalgia Giant Spider

Na Nostalgii znajdowały się cmentarz, muzeum, dwa pola pszenicy, młyn, niedostępny teren z nowoczesną grafiką oraz nieduża skała. Z Nostalgią połączona była druga wyspa, kształtem przypominająca uśmiechniętą postać z uniesionymi rękoma i liczbą 15 na korpusie.

Wtedy potencjalnymi przeciwnikami były:
  • Spider
  • Wolf
  • Bug
  • Wasp
  • Bear
  • 3478, czyli dawny Beholder
  • Giant Spider
Ale czy podczas dwudziestolecia również będzie nam dane zobaczyć Nostalgię? Dostępne źródła wskazują na to, że tak! Jednak pytaniem pozostaje, czy będzie to ta sama wyspa, co poprzednim razem, czy może zobaczymy zupełnie nową Nostalgię.

Dark Gladir: Na 20 lecie powinien powstać stary serwer-muzeum bez updatów (ponieważ Cipsoft nie ma czasu na rozwijanie dwóch map (starej i nowej) jednocześnie), jeśli po roku/dwóch latach liczba graczy byłaby zbyt mała, można byłoby go zamknąć. Rozstrzygnęłoby to sprawę starych serwerów raz na zawsze.



Podsumowanie


Napisy końcowe...

Na sam koniec, w związku z nadchodzącym dwudziestoleciem Tibii, znowu do zgarnięcia oferujemy jedyne w swoim rodzaju specjalne forumowe osiągnięcie!

20th Anniversary Achievement 20th Anniversary (+200 exp)

Tak jak rok temu, całość polega na wylosowaniu szczęśliwca, który zdążył napisać komentarz do tego numeru magazynu The Rookstayer do dnia 7 stycznia 2017 roku, godz. 23:59.

Czekamy również na wasze komentarze odnośnie tego wydania oraz na sugestie związane z kolejnymi numerami magazynu.

Szczęśliwego Nowego Roku!
Redakcja Rookie.com.pl
© Rookie.com.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone.


Rookie.com.pl \ Rookie Team \ Wróć do góry \ Zezwolenie na Ciasteczka