You are currently browsing the fansite in: English.
Polish
English
Replies
8
Language
PL
Status
Open
Pinned
No

Rozczochrany

Rozczochrany (User) (6 threads, 78 posts) posted 12 years ago (109352h)
Haven and hearth to gra utworzona przez dwóch studentów. Wszystko zaczęło się w roku 2008. Wtedy powstał projekt gry, która pozwala graczowi praktycznie na wszystko. Bardzo szybko zaczęły pojawiać się pierwsze screeny z rozgrywki, ale gra zaczęła się tak naprawdę z chwilą wystartowania najnowszego, najbardziej rozbudowanego świata trzeciego. Nagle okazało się, że jednak możliwe jest stworzenie gry umożliwiającej niemal wszystko- i podkreślam, że ta gra została stworzona w akademiku i jest w pełni bezpłatna! To właśnie brak opłat za grę to jeden z największych plusów HaH- wszyscy mają równe szanse, graczy jak na studencki projekt jest stosunkowo dużo, a ich liczba zwiększa się praktycznie z dnia na dzień.
Na samym początku gracz ląduje w tak zwanym "creation room". Można tu założyć postać, ale w odróżnieniu do innych gier MMORPG nie ma tu wyboru klasy i przydzielenia współczynników- mamy tylko wybrać płeć, nick, zabrać kilka przydatnych początkującym rzeczy i ruszyć na spotkanie przygodzie. I właśnie wtedy od Haven and Hearth odbija się większość graczy- narzekają oni najczęściej na brak muzyki (co paradoksalnie jest zaletą, ale o tym później), grafikę 2D (co TEŻ jest zaletą) i bardzo skomplikowany i niezbyt przyjazny dla nowych graczy interface. Na samym początku umiemy bardzo niewiele, wszystkie nasze statystyki utrzymują się na poziomie 10, a wartości umiejętności mają zaledwie jeden punkt. Szybko także się przekonamy, że HaH to zdecydowanie gra, w której walka nie jest specjalnie premiowana albo nawet pożądana- zostaniemy bez problemy znokautowani przez lisa, najsłabsze ze zwierząt, które walczą, i przy okazji spotykane najczęściej z nich. Kiedy już ockniemy się, zrozumiemy, że nie o to w tej grze chodzi. Zaczniemy budować ogniska, łapać kury, smażyć mięso, budować łóżka i w nich spać. Za zdobywane za to LP (odpowiednik punktów doświadczenia) kupujemy nowe "perki" oraz podwyższamy wartości umiejętności. W końcu rozwiniemy postać odpowiednio, że postanowimy stworzyć coś większego. Wtedy też zauważamy, że Haven and hearth to zdecydowanie gra drużynowa- samemu nie osiągniemy praktycznie nic, mając obóz zaczniemy coś znaczyć, zakładając wioskę i zostając lawspeakerem będziemy rządzić okolicą, a tworząc miasto podbijemy cały świat! Wszystko opiera się na zorganizowaniu, doświadczeniu i ilości graczy. Tak naprawdę to można nawet nie zaczynać przygody z Haven and hearth nie dołączając na samym początku do jakiejś wioski/obozu lub zakładając go samemu i zapraszając graczy. Funkcje społecznościowe decydują także o potędze i rozbudowaniu tej gry- nawet największe miasto nie ma wszystkiego, musi handlować z mniejszymi osadami. Wracając do naszej postaci, bardzo nietypowo rozwija się statystyki, bo robi się to, uwaga- jedząc! Wbrew pozorom ten system sprawdza się znakomicie, bo na przykład jedzenie dające czystą psychikę jest towarem cenniejszym od złota lub srebra. Oczywiście najlepsze możliwe do wyobrażenia sobie rośliny nie rosną byle gdzie, więc w końcu będzie pora przejść na osiadły tryb życia i zacząć uprawiać rolę. Do wyboru mamy bardzo dużo rozmaitych rodzajów upraw- zaczynając od rosnących błyskawicznie marchewkach, a kończąc na dyniach, na które trzeba czekać nawet kilka dni. Oczywiście bycie farmerem to nie jedyna rzecz, którą można się zająć- wymienię tylko kilka z dostępnych zawodów, ponieważ ich lista jest gigantyczna, a można je ze sobą dodatkowo mieszać. Niektóre z tych zawodów, to: farmer, kucharz, myśliwy, łowca, wojownik, łucznik, cieśla, stolarz, górnik, hutnik, kowal, budowniczy. Pora przejść do wad tej produkcji- i tu pojawia się kolejny problem- czy ta gra ma jakiekolwiek wady? Można narzekać na interface, ale bez problemu można się do niego przyzwyczaić po tygodniu gry. Nie ma muzyki? Nie ma, ale to jest zaleta, ponieważ w niektórych momentach skupienie jest tu bardzo potrzebne. Jest tylko 9 efektów dźwiękowych? Sprawa jest dokładanie ta sama co z muzyką. Grafika 2D powoduje, że gra bardzo szybko się rozwija, a i wygląda ładnie, więc nie ma na co narzekać. Może jedyną wadą, którą można tej grze zarzucić, to powodowanie silnego uzależnienia- to wcale nie żart, do tej gry trzeba mieć co najmniej kilka-kilkanaście miesięcy. Przychodzą mi na myśl tylko dwa słowa, które mogą streścić cały ten opis- gra wielka.
Ocena
Grywalność: 10/10
Grafika: 8/10
Muzyka: 3/10

Ocena ogólna: 10/10

Plusy:
-silne nastawienie na społeczność
-najbardziej złożona gra świata
-community -dynamiczny rozwój
-uzależnia
-GRYWALNOŚĆ I KLIMAT!!!
Minusy:
-skomplikowany i zbyt złożony interface
-silnie uzależnia -dla tych, którym to przeszkadza
-muzyka w grze jest, ale nie każdy ją ma z powodu awaryjności javy u niektórych, a jej jakość jest najwyżej przeciętna.

OffcialSite
PolishSite

Post nie został napisany przeze mnie.
Do you like the post?

Rozczochrany

Rozczochrany (User) (6 threads, 78 posts) posted 9 years ago (81017h)
Byłby ktoś chętny na zagranie w tą grę?
Do you like the post?

Endriu Welc

Endriu Welc (User) (4 threads, 167 posts) posted 9 years ago (81015h)
Graliśmy solidnym teamem na W5, W6, W9 - straszny pożeracz życia, ale pewnie za jakiś czas wróci się do grania. Szkoda tylko, że może szybko się znudzić, jak pozostaje jedynie maxowanie quality przedmiotów
Do you like the post?

Rozczochrany

Rozczochrany (User) (6 threads, 78 posts) posted 9 years ago (80986h)
Endriu Welc wrote: Graliśmy solidnym teamem na W5, W6, W9 - straszny pożeracz życia, ale pewnie za jakiś czas wróci się do grania. Szkoda tylko, że może szybko się znudzić, jak pozostaje jedynie maxowanie quality przedmiotów
Jak coś to pisz na Pw, aktualnie gram solo, być może poszukam jakiejś wioski.
Do you like the post?

Rozczochrany

Rozczochrany (User) (6 threads, 78 posts) posted 9 years ago (77916h)
Starożytni Bogowie znowu cofają nasz czas do początku jego istniena, ponownie okazaliśmy sie nie godni by zamieszkiwać ziemie naszego świata , Nastaje nowy początek końca i Dlatego ja Rozczochrany wołam was Bracia i Siostry do połączenia sił i utworzenia wielkiego Imperium !

Związku z tym ze 07.01.2017r startuje 10 Świat, poszukuję chętnych ludzi do założenia wioski.
Więcej info tutaj : https://discord.gg/nmvBmJ8
Do you like the post?

Dark Gladir

Dark Gladir (User) (40 threads, 1037 posts) posted 9 years ago (77912h)
This post has been deleted by a moderator or administrator.
Do you like the post?

Endriu Welc

Endriu Welc (User) (4 threads, 167 posts) posted 9 years ago (77907h)
Dark Gladir wrote: Co tracimy po śmierci?
Po śmierci twoja postać przestaje istnieć (jest trupem, potem szkieletem). Kiedyś (za czasów starego Havena) reinkarnacja martwej postaci dostawała LP (Learning Points) w liczbie takiej, ile się wydało na skille (LP to taki exp, uczysz się skilli za LP). Teraz jest tak, że tworząc nową postać, podczas "tutoriala" (character creation room) dostaje się 30% zwrotu atrybutów i skilli. Później, po pojawieniu się na świecie, można pochować swojego trupa. Dostaje się wtedy dodatkowy zwrot atrybutów i skilli.
Dark Gladir wrote: Jaka jest kara za zabicie gracza?
"Morderca" zostawia zapachy (scents), inni gracze mogą wyłapać te zapachy (o ile są wyskillowane na dobrych tropicieli) i znaleźć sprawcę. Są różne rodzaje zapachów - z tego co pamiętam, to niektóre (a nawet większość) zapachów powodują to, że tropiciel może "zsummonować" mordercę i zabić go. To samo tyczy się kradzieży, wandalizmu, itp.
Dark Gladir wrote: Ile czasu zajmuje stworzenie pełnofunkcjonalnej osady/wioski przy grze 6h dziennie?
Jeżeli grasz pierwszy raz, do tego sam - baaaardzo długo. Zależy to też od twojej definicji "osady", czy ma to być zwykły domek z palisadą, czy pełnoprawny Village. Protip: nie graj samemu. To jest gra zespołowa, wymaga podziału obowiązków, im was więcej tym lepiej. Szybszy rozwój, szybsza ekonomia, szybsze wszystko.
Dark Gladir wrote: Co jesteśmy w stanie zbudować samodzielnie?
Tak jak wspominałem wyżej, samodzielnie nie ma za bardzo co podchodzić. No chyba, że chcesz poznać mechanikę gry, nauczyć się tego i owego, co się z czym je, jak polować, w której roli czujesz się najlepiej. Później warto albo do kogoś dołączyć albo namówić kogoś, kto zacznie grę z tobą. Mogę się mylić, ale Village Banner możesz nawet wykonać sam i założyć osadę w samotności, ale to bardzo karkołomna robota. Jest tyle ról w tej grze i tyle zależności, że potrzebowałbyś mnóstwo czasu, by być doskonałym w każdej dziedzinie. Serio mnóstwo. O ile ktoś nie przyjdzie i cię nie zabije lub zraiduje ci wioskę. A tak bywa często, tym bardziej jak jesteś sam.
Dark Gladir wrote:
Rozczochrany wrote: zostaniemy bez problemu znokautowani przez lisa
Czy w tej grze lisy biją z pięści?
Gdy zostaniemy znokautowani przez lisa (np. prawym sierpowym), to co się z nami dzieje?
Lisy, w przeciwieństwie do dzików i niedźwiedzi, nie zabiją cię - jedynie znokautują. Nie są one jednak agresywne (nie łapią aggro). Nie, lisy biją ze skilli, takich jak claw czy bite, ale również takie skille, które np obniżają ci defa, podwyższają szansę na uderzenie, itp. Combat system jest dość skomplikowany dla nowych graczy, bo trzeba o tym po prostu poczytać na internecie. Nie klikasz tak jak w Tibii "Attack" i samo się bije. Tutaj operujesz wyłącznie na skillach, nie wszystkie skille są od ataku.



Narobiłeś mi chęci na grę (to byłoby moje... czwarte podejście?), ale nie mogę. Brak mi czasu. A ta gra to pijawka czasu. Tibia to pikuś...
Do you like the post?

Rozczochrany

Rozczochrany (User) (6 threads, 78 posts) posted 9 years ago (77866h)
Ogólne
Planuję stworzyć Królestwo Polskiej Społeczności, w której mogliby mieszkać Polacy, niezależnie od tego, czy ich doświadczenie jest duże bądź małe. Posiadalibyśmy kilka miast oddalonych od siebie kilka gridów, które by ze sobą współpracowały, wymieniały się surowcami, lecz również działały samodzielnie posiadając swoje farmy i kopalnie, aby inne wioski mogły funkcjonować gdy jedna przestanie być aktywna; posiadalibyśmy własny rząd, system rang, historię pisaną przez nas, jak i również questy fabularne dotyczące naszego Królestwa.
Rozwój Królestwa
Rozwój Królestwa będzie przebiegał na dwa sposoby. Jeden polega na rozbudowie miast zaczynając od zmiany terenu a kończąc na powiększaniu ziem należących do nas, jak i rozwoju systemu ekologicznego polegającego na sadzeniu drzew i krzewów, drugi natomiast polegać będzie na rozwoju historii naszego Królestwa  i fabuły,  polegającym na tworzeniu questów, historii o Królestwie Polskim i świecie Haven and Hearth, budowie obiektów dostępnych dla każdego gracza, między innymi: portów, tawern, małych miast, studni w górach.
Struktura Rządu i Rang Królestwa
Ustrojem naszego Królestwa będzie demokracja - każdy obywatel będzie miał prawo wypowiedzenia się na dany temat oraz możliwość kandydowania na wyższe stanowiska, w tym na stanowisko Władcy Królestwa
Nie został tutaj wymieniony Górnik,Rzemieślnik jak i kilka innych profesji ponieważ aktualnie realizuję prace nad nim. Jest jeszcze jedna ranga Posłaniec Boga tą rangę posiadają jedynie  osoby które przysłużą się Królestwu jest to jedynie ranga prezentacyjna.
Ekosystem
Ważną cześć gry stanowi ekosystem. Dzięki niemu możemy budować nasze domy oraz wytwarzać narzędzia. Nasza rola tutaj będzie bardzo prosta - będziemy starali się utrzymać ekosystem w jak najlepszym stanie, sadząc drzewa, krzewy owocowe, doglądając zwierząt.
Rolnictwo i Górnictwo
W Imperium nie zabraknie miejsca dla farmerów i górników, dzięki którym będziemy w stanie przetrwać w naszym świecie. Rolnicy będą posiadali swoje własne tereny rolnicze, natomiast górnicy będą zamieszkiwali potężne góry H&H, w których spoczywa skarb o jakim nikt nie śnił.
Wojsko
Serce naszego Królestwa, Obrońcy Ziemi i Mieszkańców, Bohaterowie Wojenni.
Wojownicy będą zajmować się polowaniem, planowaniem ataków i podróżowaniu po świecie w celu odkrywania krain H&H.
Historia i Fabula
Będziemy starali się zapisywać w księgach nasze przygody i życie od pierwszego dnia w H&H,
oraz organizować questy fabularne, za które będzie można otrzymać wielkie bogactwa.
Wioski Królestwa
Najważniejszą część stanowić będą wioski, dzięki którym posiać będziemy swoje domostwa, tereny rolne, kopalnie, areny, rynki, oraz schronienie, dzięki czemu będziemy w stanie z dnia na dzień rozwijać się i bronić przed agresorami.
Nie zapominajmy również o innych mieszkańcach naszego królestwa. Oni również stanowią część nas i pewnego dnia mogą potrzebować pomocy.
Inne
Jeżeli jesteś chętny by wziąć udział w realizacji tego pomysłu, proszę abyś skontaktował się ze mną na jeden z sposobów podanych poniżej:
Prywatna Wiadomość
Discord Polskiej Społeczności H&H: https://discord.gg/nmvBmJ8, mój nick Maciek
Wszelkie pytania dotyczące pomysłu proszę zadawać w wiadomości prywatnej.
Do you like the post?

Rozczochrany

Rozczochrany (User) (6 threads, 78 posts) posted 8 years ago (71309h)
Hej wszystkim, razem z 2 kolegami szukamy chętnych osób do zagrania w Haven and Hearth, gierka mało popularna wśród Polaków ze wzgledu na tryb perma-dead i brak nagłośnienia. Gra od dłuższego czasu jest F2P z możliwością wykupienia Suba, Weryfikacji Więcej informacji na temat dodatkowych mozliwosci za $ tutaj https://www.havenandhearth.com/portal/store (Wykupienia Suba, Weryfikacji nie jest obowiazkowe by być pro-graczem)
Jezeli ma ktoś dodatkowe pytania zapraszam na Pw
Do you like the post?
Showing 1 to 9 of 9 results
In the last 15 minutes, 0 unique users visited the fansite, including 0 logged in.