You are currently browsing the fansite in: English.
Replies
18
Language
PL
Status
Open
Pinned
No
Lady Ariadna(User) aka Cinnamon Paw (95 threads, 1486 posts) posted 11 years ago (97032h)
Poradnik Skillowania
By Lady Ariadna
Skille (Umiejętności) na Rookgaardzie są czymś, co przychodzi nam bardzo powoli - sword, club, axe, distance, fist i shielding trenujemy tak szybko jak sorcerer, a magic level jak knight. Jedynie fishing zdobywamy tak samo szybko jak pozostałe profesje, co nie zmienia faktu, że na Rookgaardzie jest ciężej - o wiele trudniej zdobywa się złoto więc pieniądze na robaki będą nas kosztować spory procent naszej fortuny.
Pomimo tych wszystkich niewygodnych warunków każdy na Rookgaardzie chce mieć skille wysokie - żeby mocniej atakować, lepiej się bronić albo żeby poszpanować znajomym.
W tym poradniku dowiecie się jak efektywnie zdobywać skille, jakiej broni używać do trenowania i w jakich miejscach trenowanie jest najskuteczniejsze.
Trenowanie walki bronią białą
Trenując walkę bronią taką jak sword, axe lub club powinniśmy używać najsłabszej dostępnej broni tego rodzaju.
- Club
- Wooden Sword lub Knife
- Sickle
Jak już mamy broń którą będziemy trenować i tarczę, trzeba zdecydować się jak chcemy trenować:
Sposób 1: Trening ogólny.
Najlepszy jeżeli po prostu chcemy mieć duże skille. Używamy do tego broni + tarczy i ustawiamy tryb na full defense. Lurujemy jednego mocnego potwora i jednego słabego i ustawiamy się o tak:
<Mino + wolf MH>
Żeby zoptymalizować nasz trening musimy zadawać blood hita co mniej więcej 20 sekund. Dlaczego? Ponieważ w trenowaniu jest ukryty licznik. Ma on 60 ładunków i tracisz jeden ładunek za każdym razem jak wykonywana jest akcja walki związana z tobą, a jak ładunki dojdą do 0 to nie możesz trenować dopóki nie uderzysz przeciwnika do krwi. Twój atak albo atak potwora w ciebie tracą jeden ładunek, dlatego mając na sobie więcej niż 2 potwory będziesz musiał zadawać obrażenia znacznie częściej przez co potwór starczy na krócej.
Sposób 2: Maksymalizowanie broni
Ten sposób zakłada, że kosztem shieldingu chcesz podnieść wysoko swój skill w walce. Nie opłaca się to zwykle, chyba, że naprawdę zależy ci TYLKO na skillu bitewnym. Do takiego treningu potrzebujesz: broń + tarczę i jednego potwora. Mając na sobie jednego potwora możesz zadawać hity do krwi co 30 sekund, przez co potwór starcza na dłużej niż w przypadku konwencjonalnego treningu. Pamiętaj, że każda zmiana respa to stracony czas, więc ten trening może mieć sens.
Sposób 3: Maksymalizowanie Shieldingu.
Ten sposób zakłada, że kosztem skilli ofensywnych chcesz podnieść shielding. Nie opłaca się to prawie nigdy, tylko w szczególnych przypadkach. Mając na sobie 2 potwory możesz robić blood hity co 20 sekund, ale maksymalizując shielding rób co innego - uderz potwora raz, poczekaj 30 sekund i uderz go znów. W ten sposób potwór będzie starczał na bardzo długo, bo unikniesz niepotrzebnych bloodhitów pomiędzy licznikami.
Ja osobiście używam tego sposobu na swojej postaci na 1 poziomie - Chickeny i rabbity giną zbyt szybko, bym mógł spokojnie na nich potrenować, ale z tą metodą shielding idzie w miarę szybko.
Trenowanie walki dystansowej
Walka dystansowa (Dist) jest używana na Rookgaardzie do szybkiego zdejmowania mocniejszych potworów typu minotaury, walki z potworami na raidach (np. Kraknaknork's Demon) lub na Test Serwerach (PvP i raidy). Wysoki skill w Diście jest też powodem do dumy, bo powszechnie wiadomo, że trudniej go wybocić niż np. Fist lub Sword, więc najprawdopodobniej został zdobyty ręcznie, co jest godne podziwu (szczególnie w dzisiejszych czasach)
Do treningu distance powinieneś używać:
[skill 10-20] Spear
[skill 20+] Small Stone
Jeżeli nie masz zbyt wiele small stonów lub nie chce ci się ich farmić możesz też trenować dista cały czas spearami, choć small stonami jest o wiele przyjemniej i efektywniej.
Są dwa sposoby trenowania distance:
Sposób 1: Trening ogólny
Bierzesz 2 słabe potwory typu wolf obok siebie, a skrzynkami blokujesz mocnego potwora typu minotaur. Bierzesz do ręki kamienie lub włócznie i zaczynasz atakować potwora w skrzynkach. Postaraj się uderzać do krwi co 20 sekund.
(Pro tip: Największą celność masz w odległości 2 kratek od potwora)
<tak powinien wyglądać twój trening>
Sposób 2: Maksymalizowanie dista
Podobny jak sposób powyżej, lecz nie bierzesz do siebie 2 potworów. Bijąc tylko mocnego, i to otoczonego skrzyniami, możesz spokojnie bić do krwi co minutę, co trzykrotnie zwiększa czas życia jednego celu.
Podsumowując, trenowanie dista się opłaca! Największy zarejestrowany hit obecnie to 92 w minotaura (!), więc prawie jedno uderzenie na minotaura.
Na wysokim diście (25+) i wysokim levelu (100+) expienie distem (łuk + arrows) na MH może być szybsze niż kataną na PSC, nie jest to jednak potwierdzone.
Trenowanie Fist Fighting
Mimo, że był już dział o trenowaniu walki wręcz, to uważam, że Fist jako sztuka sama w sobie powinien mieć własną rubrykę.
Garść faktów:
Fist trenuje się szybciej na rooku niż walkę bronią. Fist zadaje mniejsze obrażenia, przez co trening jest przyjemniejszy. Pięści się nie kończą, co niestety robią włócznie i kamienie.
Fist Fighting można trenować dokładnie tak samo jak walkę bronią. Powinno się przechodzić stopniowo do coraz mocniejszych potworów, kończąc na Minotaurach. Cały czas używamy full def. Przy skillowaniu Fist Fighting ZAWSZE używamy tarczy!!! Każdy mobek długo pada z fista, więc chęć przeglądania internetu jest uzasadniona. Należy jednak pamiętać, że pełno treninigów afk na Mino Hell zakończyło się śmiercią z powodu nagłego pojawienia się shenga. Bądźcie ostrożni!
Trenowanie Fishingu
Fishing (łowienie ryb) jest zajęciem dość relaksującym zarówno w świecie realnym jak i w Tibii.
Jak łowić? Używasz wędki jak masz robaka w plecaku i klikasz na wodę tak długo, aż wyłowisz rybę. Wyłowienie ryby = utrata robaka. Po wyłowieniu ryby z danej kratki staje się ona pusta na 40 minut i łowienie w niej nie da już skill up, czyli trzeba łowić gdzie indziej.
Wbicie tej umiejętności na poziom 70+ trwa bardzo długo i jest kosztowne. Robaki schodzą później bardzo szybko, to tak jakbyśmy dosłownie wyrzucali nasze pieniądze do wody.
Tips and Tricks:
Przypisz "use fishing rod" do jakiegoś hotkeya, np. F5. Połóż na nim coś ciężkiego. Teraz możesz klikać cały czas w wodę bez konieczności klikania albo trzymania palca cały czas na F5.
Trenowanie Magic Levelu
Trenowanie poziomu magicznego nie jest możliwe na Rookgaardzie, jest jednak możliwe bez wybrania profesji. Musisz przejść na Island of Destiny i tam u Salbry nauczyć się rzucania podstawowych czarów - Najmniejsze Leczenie i Najsłabsza Fala Ognia. Możesz także używać Sorc and Druid Staff ( ). Manę regenerujesz jedzeniem (meat) które co godzinę dostępne jest w skrzynce na tutorialu IoD i jagodami. Możesz też przynieść jedzenie z rooka. Magic Level bez profesji wbija się tak szybko, jak knightowi.
Do you like the post?
Stanislaw(User) (14 threads, 250 posts) posted 11 years ago (97032h)
Fajny poradnik, na razie do połowy doczytałem ale czytam, jednak dla nowych warto zaznaczyć że dużo bardziej na rooku opłaca się expić niż skilowac. : D
Do you like the post?
Pall of rook(User) (6 threads, 234 posts) posted 11 years ago (97032h)
Na pewno przydatny poradnik, choć w dzisiejszych czasach już prawie nikt nie skilluje, ani na mainie (tylko offline), ani na rookgaardzie, a szkoda. Tylko nieliczni, a jak już to szybko się zniechęcają..
Do you like the post?
Stiwi Łonder(User) (44 threads, 708 posts) posted 11 years ago (97024h)
Zapewniam cię Ariadna, że najlepiej jest cały czas skillować walkę na dystans wyłącznie za pomocą spearów. Kamienie bardzo szybko znikają i na dłuższą metę szkoda zachodu, żeby je sobie załatwić. Najlepiej jest kupić u Obiego spory zapas włóczni, wrzucić do worka i przetransportować w miejsce treningu.
Dobry poradnik, dobra robota, dobry człowiek.
Do you like the post?
Dark Gladir(User) (40 threads, 1037 posts) posted 11 years ago (93312h)
This post has been deleted by a moderator or administrator.
Do you like the post?
Lady Ariadna(User) aka Cinnamon Paw (95 threads, 1486 posts) posted 11 years ago (93300h)
Czyli Fist ma więcej ataku niż 5?
Do you like the post?
Lee(User) (38 threads, 963 posts) posted 11 years ago (93296h)
Ma chyba 5, ale skille są wyższe, więc i obrażenia też.
Do you like the post?
Dark Gladir(User) (40 threads, 1037 posts) posted 11 years ago (93290h)
This post has been deleted by a moderator or administrator.
Do you like the post?
Wisiludek(User) (1 threads, 115 posts) posted 11 years ago (93289h)
Mysleliscie nad czyms takim, ze gdy do tibii wprowadzone zostaly skille, to fist mial sluzyc jako taka "zapasowa bron" dla paladynow i magow, ktorzy jeszcze wtedy nie posiadali rozdzek. Jednak ludzie olali ten skill i stal sie takim zapomnianym elementem, bo trenuja go tylko nieliczni. Jak dla mnie powinni go jakos zmodyfikowac, ulepszyc.
Do you like the post?
Scientist(Admin) aka Insane Rookstar (74 threads, 853 posts) posted 11 years ago (93288h)
Magowie kiedyś bili z normalnych broni - np. Dragon Hammer albo Burst Arrows (obrażenia z ognistych strzał były zależne do poziomu magicznego).
Do you like the post?
Alucarr(User) aka Lil Aya (24 threads, 500 posts) posted 4 months ago (3074h)
Lady Ariadna wrote:Czyli Fist ma więcej ataku niż 5?
Dzięki zimowej aktualizacji 2024 możliwe jest teraz dokładne poznanie uszkodzeń, ponieważ wszystkie informacje mamy w Cyclopedii, w zakładce postaci:
Offense:
Defense:
Wartości dla Pięści znajdują się w „Equipment”, co byłoby odpowiednikiem broni, ale ponieważ zostawiliśmy ją bez wyposażenia, na zdjęciach widzimy, że jest to dokładnie Atk: 7 i Def: 5.
Wcześniej nie mieliśmy takich informacji.
Do you like the post?
iZero21(User) (2 threads, 45 posts) posted 4 months ago (3063h)
Miło to słyszeć.. dzięki za informację! Dziś Tibia ma tak wiele nowych funkcji w porównaniu do lat temu, że trudno za nimi nadążyć.
iZero21 wrote:Miło to słyszeć.. dzięki za informację! Dziś Tibia ma tak wiele nowych funkcji w porównaniu do lat temu, że trudno za nimi nadążyć.
Ta informacja jest jeszcze bardziej istotna na kontynencie, gdy widzimy informacje o obrażeniach od żywiołów, obronie i odpornościach... ale z pewnością dotyczy to również Rookgaardu, ponieważ możemy zobaczyć informacje takie jak ujemna wartość pochodząca od Umiejętności (być może dlatego, że jest za niska? ) i dotyczy to wszystkich umiejętności.
Do you like the post?
Alucarr(User) aka Lil Aya (24 threads, 500 posts) posted 4 months ago (3055h)
faulklls wrote:możemy zobaczyć informacje takie jak ujemna wartość pochodząca od Umiejętności (być może dlatego, że jest za niska? ) i dotyczy to wszystkich umiejętności.
zrobiłem mały test i przy skillu 10 pokazuje wartość ujemną -4 przy umiejętności (np sword fighting)
wraz ze wzrostem skilla ta wartość rośnie:
przy czym przy skillu 23 wartość będzie jeszcze pokazywała -1,
podczas gdy na 24 już nie będzie ujemna, (nie pokazuje nic)
następne skille już są dodatnie.